تلاش شهردار سیاتل برای قانع کردن معترضان برای برچیدن منطقه خودمختار


تلاش شهردار سیاتل برای قانع کردن معترضان برای برچیدن منطقه خودمختار

شهردار شهر سیاتل آمریکا بعد از آنکه تظاهرکنندگان در منطقه خودمختارشان در این شهر با دراز کشیدن در خیابانها و نشستن روی موانع جلوی تلاشهای مقامهای شهرداری به منظور برچیدن منطقه تشکیل شده توسط آنها را گرفتند، به دیدار آنها رفت.

تلاش شهردار سیاتل برای قانع کردن معترضان برای برچیدن منطقه خودمختار
به گزارش فانوس ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوایل روز جمعه گروهی با تجهیزات سنگین وارد منطقه خودمختار تشکیل شده توسط معترضان در سیاتل موسوم به "اعتراض با اشغال کپیتول هیل" (CHOP) شدند تا موانعی که بعد از تشکیل این منطقه در تاریخ هشتم ژوئن در آنجا کار گذاشته شد را برچینند. اما کمی بعد ظاهرا آنها عقب نشینی کرده و ریسک نکردند.

اوماری سالیزبری، یک خبرنگار محلی که در نشست بعد از ظهر جمعه معترضان با جنی دورکان، شهردار سیاتل شرکت داشت، بعد از این نشست به خبرنگاران گفت، شهردار قبول کرده که تا فردا یکشنبه برای برچیدن بخش عمده موانع صبر کند. دفتر شهردار این شهر به درخواست برای تایید این گزارش پاسخ نداد.

منطقه خودمختار معترضان در سیاتل بعد از درگیری‌ها با پلیسی که علیه آنها به گاز اشک آور متوسل شد، تشکیل شد.

دورکان با ابزار حمایت از این اعتراضات آن را "ابراز مسالمت آمیز شکایت گروهی جامعه و میل آنها با ساختن یک دنیای بهتر" خواند.

اما بعد از وقوع چند مورد تیراندازی در این منطقه، دورکان گفت، شهرداری منطقه خودمختار معترضان را برمیچیند. او ابتدا تظاهرکنندگان را تشویق به ترک آنجا کرد. علاوه بر آن او گفت، پلیس به یک حوزه مجاور که در پی درگیری‌ها با تظاهرکنندگان آنجا را تخلیه کرده بود، مجددا بر میگردد.

در عین حال گروهی از صاحبان فروشگاه ها و اصناف و املاک در آن منطقه خودمختار معترضان علیه شهرداری به خاطر مسامحه با این منطقه شکایتی را در دادگاه فدرال ثبت کرده و گفتند، مقام‌های آنجا در محروم شدن آنها از حقوقشان در قبال ملکشان شریک جرم هستند.

این اصناف گفتند، به دنبال تضعیف جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" و اعتراضات علیه خشونتهای پلیس نیستند. اما از محدود شدن دسترسی خود به تجارتشان شکایت داشته و گاهی نیز به خاطر تصویربرداری از معترضان در مناطق عمومی و یا پاک کردن گرافیتی‌های اعتراضی از ویترین مغازه خود تهدید شده‌اند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ استایل بازیگر چادری بچه مهندس را در استانبول مشاهده کنید!