290 واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب جاسک وام بازسازی دریافت می‌کنند


290 واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب جاسک وام بازسازی دریافت می‌کنند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: 290 واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب سال گذشته در جاسک وام 550 میلیون ریالی بازسازی دریافت می‌کنند.

عبدالحمید سعدینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مصوبه هیات وزیران برای تامین مالی جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب سال‌های گذشته به بانک ها ابلاغ شده و هم اکنون درحال تکمیل پرونده‌ها هستم.

وی ادامه داد: سود وام‌های بانکی هم برای دریافت کنندگان مشمول بین چهار تا پنج درصد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: همچنین روستای لیره‌ای با توجه به موقعیت جغرافیایی نامناسبی که به لحاظ خطر سیلاب داد بزودی جابه‌جا می‌شود که کارهای مقدماتی آن همچون فضاسازی مکان جدید روستا درحال انجام است.

سعدینی ادامه داد: متراژ زمین‌ها با توجه به فرهنگ و معیشت مردم روستای لیره‌ای در نظرگرفته شده تا بتوانند دامداری سنتی خود را انجام داده و فضای کافی در اختیار داشته باشند.

به گفته این مقام مسوول، روستای پرکوه نیز با وجود اینکه شرایطی بهتر از لیره‌ای دارد باید جابه‌جا شود که این نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا بر روند کار تاثیر منفی گذارده و بخشی از انرژی ستاد بازسازی جاسک را درگیر کرده و موجب شده چندن نفر از نیروها به این بیماری مشکوک شده و پس از انجام آزمایش و مثبت شدن پاسخ آن در قرنطینه قرار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به این مساله پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای ستاد بازسازی در شهرستان جاسک را مطرح کرده و احتمال اعمال محدودیت برای ستاد بازسازی وجود دارد.

دی‌ماه پارسال به دنبال فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان سیلاب زیادی در شرق این استان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد شد.

طبق اعلام دستگاه های مسوول و براساس برآوردهای نهایی، سیل اخیر ۱۵هزار و ۶۱میلیارد و۷۵۴ میلیون ریال به استان هرمزگان خسارت وارد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار