رهبران لشکر طیبه و جیش‌ محمد در پاکستان هستند


وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌اش درباره مبارزه با تروریسم می‌گوید پاکستان همچنان پناهگاهی امن برای برخی گروه‌های "تروریستی" در منطقه است. در این گزارش آمده که پاکستان به طالبان افغانستان و شبکه حقانی وابسته به آن اجازه داده است تا...

وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌اش درباره مبارزه با تروریسم می‌گوید پاکستان همچنان پناهگاهی امن برای برخی گروه‌های "تروریستی" در منطقه است.
در این گزارش آمده که پاکستان به طالبان افغانستان و شبکه حقانی وابسته به آن اجازه داده است تا از خاک این کشور افغانستان را هدف حمله قرار دهند.
بر اساس این گزارش، پاکستان همچنین اجازه می‌دهد لشکر طیبه و گروه‌های وابسته به آن و نیز جیش محمد از قلمرو این کشور فعالیت کنند و هند را هدف قرار ‌دهند.

پاکستان این ادعا را که گروه‌هایی از قلمرو این کشور به هند حمله می‌کنند، رد کرده است.
گزارش می‌گوید اسلام آباد هنوز اقدام قاطعی برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی علیه افغانستان و هند انجام نداده است.

در گزارش آمده مقام‌های پاکستانی تلاشی برای دستگیری رهبران دیگر گروه‌های تروریستی مانند مسعود اظهر از بنیانگذاران جیش محمد نکرده است.
بر اساس این گزارش، همچنین سجاد میر، عضو جیش محمد که مغز متفکر حمله به بمبئی هند در سال ۲۰۰۸ بود، در پاکستان تحت حمایت حکومت به سر می‌برد، اگرچه پاکستان این موضوع را انکار می‌کند.

این گزارش به برخی اقدامات پاکستان برای قطع منابع مالی گروه‌های هراس‌افکن اشاره کرده، اما آنها را ناکافی خوانده و گفته پاکستان باید قاطعانه اقدام کند.
گزارش وزارت خارجه آمریکا در عین حال یادآوری کرده که دولت پاکستان در روند گفتگوها میان آمریکا و طالبان نقش سازنده‌ای ایفا کرده است.
این گزارش می‌گوید طالبان و شبکه حقانی در سه سال گذشته حملاتشان را در افغانستان افزایش داده اند و گروه دولت اسلامی (داعش) شاخه خراسان شیعیان این کشور را هدف قرار داده است.

در گزارش آمده که طالبان پاکستانی و گروه داعش شاخه خراسان در سال ۲۰۱۹ حملات عمده ای در پاکستان نیز انجام داده اند با این وجود حملات تروریستی در پاکستان در سال ۲۰۱۹ کمتر از ۲۰۱۸ بوده و هر سال شمار قربانیان حملات تروریستی در پاکستان کمتر شده است.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان