کاراته قم و لاک دفاعی مسوولان


کاراته قم و لاک دفاعی مسوولان

قم – ایرنا – چند روزی از نشست خبری جنجالی جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان نامدار کاراته قم در اعتراض به وضعیت این هیات ورزشی و غیرقانونی دانستن انتخاب رییس جدید هیات کاراته قم می گذرد اما پیگیری‌های خبرنگار ایرنا برای کسب نظر مدیران اداره کل ورزش و جوانان تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

وجود ۵۲ هزار ورزشکار بیمه شده و فعالیت ۴۳ هیات ورزشی در قم، نشان از گستردگی جامعه ورزشی در این استان است. جامعه ای که وجود سلایق مختلف در آن امری طبیعی است.

اهتمام اداره کل ورزش و جوانان قم برای برگزاری و به روز کردن مجمع های سالیانه و انتخاباتی هیات های ورزشی و اصرار برای حضور رییسان فدراسیون های مرتبط در آن مجمع ها، سال ۹۸ را سالی بی نظیر و کم نظیر برای ورزش قم تبدیل کرد، سالی که در آن مجمع سالیانه تمام هیات های ورزشی قم که برخی از آنها سال ها تشکیل نشده بود، ‌برگزار و نکته مهم تر اینکه اکثر قریب به اتفاق این مجمع ها با حضور رییس فدراسیون ها برگزار شد.

مجمع هایی ورزشی که گاه با حواشی و جنجال های فراوانی نیز همراه بود ولی تاکید مدیرکل ورزش و جوانان برای حضور اصحاب رسانه در تمامی جلسات (به جز جلساتی که رییس فدراسیون ها به عنوان رییس مجمع این جلسه غیرخبری اعلا م می کردند) نشان از اعتقاد به پاسخگویی و شفافیت در عملکرد توسط این اداره کل داشت.

بروز اشتباه و خطا در دستگاه عریض و طویل ورزش که طیف گسترده ای از قهرمانان، ورزشکاران، باشگاه ها و پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی را شامل می شود اگر چه غیرقابل اجتناب به نظر می رسد ولی مهم این است که مسئولان امر با پذیرش اشتباه به دنبال حل آن برآیند.

چند روزی است که اعترض جمعی از پیشکسوتان کاراته به مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی به سوژه رسانه های استان تبدیل شده است، موضوعی که برخلاف رویه گذشته، اداره کل ورزش و جوانان از شفاف سازی و پاسخگویی به آن طفره می رود.

«انتخابات مهندسی شده»، «مجمع انتخاباتی غیرقانونی»، «تخلفات مالی»،«انتخاب غیرقانونی رییس جدید هیات» و «اعتراض به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان قم» از جمله اتهامات و کلیدواژه هایی است که در نشست خبری جنجالی جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان نام دار کاراته قم در اعتراض به وضعیت این هیات ورزشی و غیرقانونی دانستن انتخاب رییس جدید هیات کاراته قم خبری مطرح شد، موضوعاتی مهم که به جای سکوت باید به آنها پاسخ گفت.

سید علی خلیلی، از پیشکسوتان کاراته قم، در آن نشست خبری از اوضاع‌واحوال نابسامان کاراته قم گفت و تاکید کرد :«جامعه کاراته استان نسبت به انتخابات و مجمع کاراته قم منتقد و معترض است. این انتخابات مانند انتخابات هیات گذشته مهندسی‌شده بود و نفراتی که خودشان می‌خواستند، با حضور آن‌ها برگزارشده است.»

وی تاکید کرد: ما معتقد هستیم که مجمع انتخاباتی کاراته قم غیرقانونی بوده و طبق نامه ارسال‌شده از وزارت ورزش باطل است و معتقدیم که این مجمع، انتخابات نبود بلکه انتصاب بوده است.

اما ماجرا چیست و چرا جمعی از پیشکسوتان قهرمانان کاراته قم به این مجمع انتخاباتی معترض هستند را مجید عبدالحسینی از ورزشکاران پرافتخار کاراته قم و تنها دارنده مدال طلای مسابقات ستارگان کاراته جهان این گونه روایت می کند:«۲۵ دی‌ماه سال گذشته مجمع انتخاباتی کاراته قم برگزار شد که در این انتخابات هیچ‌یک از ۲ کاندیدای این مجمع نتوانستند حائز اکثریت آرا شوند که با تصمیم مجمع قرار بود سرپرستی برای این هیات تعیین شود تا انتخابات مجدد در یک ماه بعد انجام شود.»

وی ادامه داد:‌«برخلاف قانون و تصمیم مجمع انتخاباتی کاراته، حکم آقای برخورداری به‌عنوان رییس هیات کاراته قم صادر شد و ایشان را به‌عنوان رییس هیات معرفی کردند و این بی‌عدالتی موجب اعتراض جامعه کاراته استان به مراجع قانونی شد. بر اساس قانون، رای منتخب مجمع نباید از نصف بعلاوه یک افراد حاضر در جلسه کمتر باشد ولی در مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی هیچ‌یک از کاندیداها نتوانستند اکثریت آرای اعضای مجمع را کسب کنند و این در حالی است که طبق قانون انتخابات باید به زمان دیگری موکول می‌شد که این کار انجام نشد.»

عبدالحسینی این ادعا را هم مطرح کرد که با پیگیری‌های انجام‌شده، وزیر ورزش و جوانان بر برگزاری مجدد انتخابات تاکید کرد که منتظر ابلاغ دستور وزیر به قم برای ابطال این انتخابات هستیم تا برای رییس این هیات ورزشی تصمیم‌گیری جدید صورت گیرد.

«شکایت هیات کاراته علیه پیشکسوتان» نیز از دیگر موضوعاتی است که در روزهای گذشته رسانه ای شده است.

مهدی دهپرور از پیشکسوتان کاراته قم، ماجرای شکایت هیات کاراته علیه پیشکسوتان را چنین روایت می کند: «به‌جای پاسخگویی و شفافیت هیات کاراته نسبت به عملکرد مالی این هیات جمعی از پیشکسوتان کاراته با شکایت این هیات مواجه شده‌اند.»

وی با تاکید بر این‌که متأسفانه به ما به‌عنوان پیشکسوتان کاراته قم اجازه مطالبه گری از عملکرد هیات داده نشده است، گفت: برای اداره کل ورزش و جوانان قم، جای تاسف است که جمعی از پیشکسوتان هیات کاراته و کسانی که عمر خود را در این رشته ورزشی سپری کرده‌اند، با شکایت این هیات ورزشی به پاسگاه برده شوند.

دهپرور اظهار داشت: چگونه این هیات می‌خواهد با جامعه کاراته قم که از ۹۰ درصد پیشکسوتان آن شکایت کرده است، کار کند؟

این ادعاها و انتقادات در حالی است که تلاش چندین روزه خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاع از نظرات مدیران ورزش استان قم برغم چندبار قول همکاری اما تا لحظه انتشار این خبر به جایی نرسیده است. /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند