زمزمه‌هایی از توقف کمک‌های مالی دوحه به غزه تا روشن شدن شرایط طرح الحاق


زمزمه‌هایی از توقف کمک‌های مالی دوحه به غزه تا روشن شدن شرایط طرح الحاق

شبکه 13 رژیم صهیونستی به نقل از یک منبع غربی گزارش کرد، دولت قطر طی دو هفته گذشته از طریق چند کانال کمک‌هایی به غزه ارسال کرده اما قصد ندارد ماه آینده میلادی این کمک‌ها را ادامه دهد.

زمزمه‌هایی از توقف کمک‌های مالی دوحه به غزه تا روشن شدن شرایط طرح الحاق

به گزارش فانوس ، شبکه 13 رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر مدعی شده است که توجیه قطر برای توقف کمک‌های خود این است که تمایل دارد منتظر بماند تا "اوضاع درباره طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری روشن شود".

شبکه عبری زبان در گزارش خود افزود، وزیر خارجه قطر در گفتگو با مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل اظهار داشته است که قطر نمی‌خواهد طوری به آن نگاه شود که گویا به اسرائیل کمک می‌کند و کمک‌های مالی را به غزه حواله کند در حالیکه تل آویو اقدام به الحاق شهرک‌های صهیونست‌نشین کرانه باختری می‌نماید.

طبق اعلام این شبکه، نگرانی‌هایی در اسرائیل وجود دارد نسبت به اینکه ممکن است توقف حواله اموال قطری به غزه موجب تشدید اوضاع و از سرگیری شلیک موشک و پرتاب بالون باشد.

پیش از این محمد العمادی، رئیس کمیته قطری در امور بازسازی غزه تاکید کرد، این کمیته با همکاری صندوق توسعه قطر روند پرداخت کمک‌های نقدی به خانواده‌های ضعیف در نوار غزه را طی روزهای آتی آغاز خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، کمک‌های قطری ابتدای هرماه طبق توافقی تحت نظارت سازمان ملل پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!