کشف 34 قطعه سکه تاریخی در کرمانشاه


کشف 34 قطعه سکه تاریخی در کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف 34 قطعه سکه تاریخی در کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کشف تعدادی سکه تاریخی در استان، اظهار کرد: از چندی پیش با رصد فضای مجازی در استان فردی را شناسایی کردیم که اقدام به فروش سکه های تاریخی می‌کرد.

وی تصریح کرد: پس از مدتی با تحت نظر قرار دادن این فرد، طی چند مرحله با او تماس گرفته و با جلب اعتمادش توانستیم با شگردهای پلیسی او را برای فروش سکه های تاریخی پای معامله بکشانیم و در نهایت دستگیر کنیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه تاکید کرد: در بازرسی بدنی از این فرد، 23 قطعه سکه تاریخی از او کشف و ضبط کردیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه احتمال می‌رفت این فرد در محل زندگی خود تعدادی دیگر اشیاء تاریخی مخفی کرده باشد، با اخذ دستور قضایی اقدام به بازرسی از منزل او کردیم و توانستیم یازده سکه دیگر را کشف و ضبط کنیم.

ایمان پور افزود: طبق اعلام کارشناسان میراث فرهنگی استان قدمت این سکه‌های تاریخی به دوره‌های اشکانی، صفوی و قاجار می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای این فرد پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی شد، یادآور شد: در برخورد با سودجویان میراث فرهنگی استان تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته‌ایم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمره «قابل قبول» هوای تهران