رونمایی از «تولد یک تراژدی» در حوزه هنری / مستندی از ظلم و وحشت در کشمیر


رونمایی از «تولد یک تراژدی» در حوزه هنری / مستندی از ظلم و وحشت در کشمیر

زارعی دیپلمات سابق ایران در هند با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی ایران، یکی از مناطقی که بیشترین حمایت از ایران را داشتند مردم کشمیر بودند، اظهار داشت: آن زمان، رسانه‌ای وجود نداشت و مردم کشمیر، کوچه به کوچه می‌رفتند و حوادث را نقل می‌کردند و در حمایت از مردم ایران، تظاهرات به‌ راه می‌انداختند. آخرین حرکت آنها سال 1989، به تأسی از انقلاب...

رونمایی از «تولد یک تراژدی» در حوزه هنری / مستندی از ظلم و وحشت در کشمیر



به گزارش فانوس، مراسم رونمایی از مستند «تولد یک تراژدی» به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الله عدالت‌پناه و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح، سه‌شنبه 3 تیرماه ساعت 17 در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دبیر اول سابق سفارت ایران در هند آقای ابوالفضل زارعی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی مدیرعامل «مؤسسه بین‌المللی امت محمد(ص)» و نایب‌رئیس «تجمع العربی و الاسلامی لدعم خیار المقاومه»و جمعی از فعالان مقاومت اسلامی پاکستان و هندوستان و با اجرای سرباز روح‌الله رضوی، فعال کشمیری حوزه جهان اسلام برگزار شد، از مستند عملکرد وحشیانه هندوها علیه مسلمانان با عنوان «تولد یک تراژدی» رونمایی شد.

زارعی دیپلمات سابق ایران در هند با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی ایران، یکی از مناطقی که بیشترین حمایت از ایران را داشتند مردم کشمیر بودند، اظهار داشت: آن زمان، رسانه‌ای وجود نداشت و مردم کشمیر، کوچه به کوچه می‌رفتند و حوادث را نقل می‌کردند و در حمایت از مردم ایران، تظاهرات به‌ راه می‌انداختند. آخرین حرکت آنها سال 1989، به تأسی از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان با بیان اینکه ملاحظاتی که در روابط بین‌الملل وجود دارد را قبول دارم، گفت: با این وجود، یکی از مناطقی که ایران بیشترین نفوذ و حضور را دارد، کشمیر است. در داستان سیل اخیر ایران، کشمیری‌ها از گردنبند و النگوی خود تا کسی که 100 روپیه موجودی داشت را تقدیم سیل‌زدگان ایرانی کردند که چند میلیارد تومان ارزش مادی آنها بود. مسلمانان دنیا انتظار دارند اگر مصیبتی برای‌شان پیش آید، جمهوری اسلامی به ‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام از آنها حمایت کند. البته روابط‌مان با هند و پاکستان مهم است و باید آن را هم درنظر بگیریم.

زارعی درباره میزان تشابه مسأله کشمیر با موضوع فلسطین، گفت: به لحاظ ماهیت، مسأله کشمیر مانند فلسطین است اما تفاوت در این است که آنجا اسرائیل را نامشروع می‌دانیم و سرزمینی را غصب کرده است. شباهت کشمیر و فلسطین در این است که مردم هر 2 به ‌دنبال حق و حقوق خود هستند، و اصلاً کشمیر یک مسأله حقوقی است تا مذهبی. دشمنان به ‌دنبال برهم زدن بافت جمعیت مسلمانان در منطقه هستند؛ مردم کشمیر در فشار ۶۰ سال گذشته مقاومت کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم صدای آنها را به گوش جهان برسانیم.

منبع:وطن امروز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی