شکارچی متخلف در تربت‌حیدریه به انجام خدمات عمومی محکوم شد


شکارچی متخلف در تربت‌حیدریه به انجام خدمات عمومی محکوم شد

حوادث رکنا: رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: شکارچی پرندگان وحشی در این شهرستان به انجام خدمات عمومی رایگان محکوم شد.

به گزارش رکنا، داوود نورمحمدی روز دوشنبه افزود: فردی که به صورت غیر مجاز در ارتفاعات تربت‌حیدریه به صید چهار قطعه کبک وحشی اقدام کرده بود، پس‌ از دستگیری با توجه به شرایط متهم و نداشتن سابقه کیفری، با رای قاضی دوستدار محیط زیست، به انجام ۲۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان بدل از چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی ادامه داد: صدور اینگونه آرا علاوه براثر تنبیهی و آشنایی متهم با ارزش ذخایر ژنتیکی، می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست منطقه کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج رای مجازات جایگزین در حوزه محیط زیست تربت‌حیدریه صادر شده است.

وی به مساحت ۳۶۲ هزار هکتاری تربت‌حیدریه اشاره کرد و افزود: از این میزان ۲۵۵ هزار هکتار به عرصه‌های طبیعی و ۱۱۲ هزار هکتار به عرصه‌های شهری و روستایی تعلق دارد.

از مجموع ۲۵۵ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی، ۱۷ هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهرستان منطقه شکار ممنوع شامل حدود ۱۱ هزار هکتار منطقه شکار ممنوع ژرف، پنج هزار هکتار شکار ممنوع بزمای و هزار هکتار نیز منطقه شکار ممنوع سید مرتضی است که زیر نظر حفاظت محیط زیست تربت‌حیدریه و بقیه این مناطق آزاد هستند.

منطقه ژرف با گستره ۵۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد و حدود ۲۲ درصد از وسعت این منطقه در حوزه استحفاظی تربت‌حیدریه است.

هم‌اکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی تربت‌حیدریه نیز به جنگل‌های ارس اختصاص دارد. گونه‌های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در این منطقه زیست می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری