787 میلیارد تومان اعتبار به کرمانشاه اختصاص یافت


787 میلیارد تومان اعتبار به کرمانشاه اختصاص یافت

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه گفت: امسال 787 میلیارد تومان اعتبارات توازن ملی و تملک دارایی به این استان اختصاص پیدا کرده است.

حبیب الله وفایی عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: از این میزان اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومان مربوط به اعتبارت تملک دارایی و ۵۰۲ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات توازن ملی است.
وی افزود: از این میزان اعتبار، امروز ۱۲۰ میلیار تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و ۲۴۰‌ میلیارد تومان اعتبارات توازن بین شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه عنوان کرد: این اعتبارات از ۲۲ اردیبهشت اعلام شد اما به دلیل ابهامات بودجه ای در کشور و دستورالعمل اجرای بودجه ۹۹ تاکنون محقق نشده بود.
وفایی با تاکید بر تسریع در روند تعیین سازوکار توزیع بودجه در استان، گفت: تا امروز فقط چهار استان در زمینه توزیع اعتبارات دستورالعمل های لازم را صادر نکرده است که کرمانشاه جز آنها محسوب می شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و کرمانشاه گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی استان ریشه در ‌کمبود سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه اظهارداشت: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید برای جذب سرمایه گذاری و رونق تولید گام برداریم تا زمینه رشد اقتصاد کرمانشاه فراهم شود.
وفایی بیکاری را یکی دیگر از مشکلات استان‌ دانست و گفت: جذب سرمایه گذاری و توسعه واحدهای تولیدی می تواند مشکل بیکاری کرمانشاه را برطرف کند.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم معضل بیکاری کرمانشاه را برطرف کنیم چاره ای جز تلفیق تمام منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانک ها و بخش خصوصی نداریم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه تاکید کرد: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کمک های فنی و اعتباری و ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن استانی برای رونق واحدهای تولیدی اختصاص پیدا می کند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در سال ۹۳ نرخ بیکاری ۱۵.۷ و در سال ۹۴ نرخ ۱۷.۶ درصد را تجربه کرد و سال های ۹۵ ، ۹۶ و ۹۷ این نرخ به ۲۲ ، ۲۱.۲ و ۱۸.۷ درصد رسید.
براساس گزارش مرکز آمار، استان کرمانشاه در سال ۹۸ با نرخ بیکاری ۱۵.۷ درصد در جایگاه نخست جدول بیکاری کشور قرار دارد و پس از آن استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری با ۱۵.۴ و ۱۵.۳ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار افراد جویای کار نیز ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟