787 میلیارد تومان اعتبار به کرمانشاه اختصاص یافت


787 میلیارد تومان اعتبار به کرمانشاه اختصاص یافت

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه گفت: امسال 787 میلیارد تومان اعتبارات توازن ملی و تملک دارایی به این استان اختصاص پیدا کرده است.

حبیب الله وفایی عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: از این میزان اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومان مربوط به اعتبارت تملک دارایی و ۵۰۲ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات توازن ملی است.
وی افزود: از این میزان اعتبار، امروز ۱۲۰ میلیار تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و ۲۴۰‌ میلیارد تومان اعتبارات توازن بین شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه عنوان کرد: این اعتبارات از ۲۲ اردیبهشت اعلام شد اما به دلیل ابهامات بودجه ای در کشور و دستورالعمل اجرای بودجه ۹۹ تاکنون محقق نشده بود.
وفایی با تاکید بر تسریع در روند تعیین سازوکار توزیع بودجه در استان، گفت: تا امروز فقط چهار استان در زمینه توزیع اعتبارات دستورالعمل های لازم را صادر نکرده است که کرمانشاه جز آنها محسوب می شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و کرمانشاه گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی استان ریشه در ‌کمبود سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه اظهارداشت: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید برای جذب سرمایه گذاری و رونق تولید گام برداریم تا زمینه رشد اقتصاد کرمانشاه فراهم شود.
وفایی بیکاری را یکی دیگر از مشکلات استان‌ دانست و گفت: جذب سرمایه گذاری و توسعه واحدهای تولیدی می تواند مشکل بیکاری کرمانشاه را برطرف کند.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم معضل بیکاری کرمانشاه را برطرف کنیم چاره ای جز تلفیق تمام منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانک ها و بخش خصوصی نداریم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه تاکید کرد: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کمک های فنی و اعتباری و ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن استانی برای رونق واحدهای تولیدی اختصاص پیدا می کند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در سال ۹۳ نرخ بیکاری ۱۵.۷ و در سال ۹۴ نرخ ۱۷.۶ درصد را تجربه کرد و سال های ۹۵ ، ۹۶ و ۹۷ این نرخ به ۲۲ ، ۲۱.۲ و ۱۸.۷ درصد رسید.
براساس گزارش مرکز آمار، استان کرمانشاه در سال ۹۸ با نرخ بیکاری ۱۵.۷ درصد در جایگاه نخست جدول بیکاری کشور قرار دارد و پس از آن استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری با ۱۵.۴ و ۱۵.۳ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار افراد جویای کار نیز ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی