المان سردار سلیمانی در مهاباد نصب می‌شود


المان سردار سلیمانی در مهاباد نصب می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از نصب المان شهید سلیمانی در یکی از میادین این شهرستان خبر داد.

المان سردار سلیمانی در مهاباد نصب می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، ۲۹ خرداد ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهاباد با اشاره به جایگاه والای شهید سردار قاسم سلیمانی در نزد مردم اظهار کرد: برای همین منظور المان شهید قاسم سلیمانی در یکی از میادین مهاباد نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه نصب المان‌های شهدا در میادین اصلی شهرها موجب می‌شود مردم ضمن گرامیداشت یاد آنها آشنایی بیشتری با این افراد پیدا کنند، افزود: البته باید در طراحی این المان‌ها باید دقت کافی را داشت تا این طرح‌ها در شان این بزرگان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین در این جلسه از نصب المان محمد ماملی از شاعران معروف مهابادی نیز خبر داد.

وی نصب المان‌های هنرمندان و شهدا را گامی مهم در تبیین راه و روش آنها برشمرد و تصریح کرد: نسل جوان باید یا اسطوره‌ها، شهدا و هنرمندان کشورشان آشنایی پیدا کنند که این کار نیازمند استفاده از روش‌های نوین معرفی آنها برای جوانان است.

حجت‌الاسلام خدایاری خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود غنای فرهنگی و وجود بزرگان و دانشمندان بسیار در کشور اما جوان ایرانی آنگونه که باید و شاید با این شخصیت‌ها آشنایی ندارد که این موضوعی تاسف‌بار است که باید مورد بررسی قرار گرفته و راه‌‌حلی برای آن اندیشیده شود.

استفاده از زبان هنر در فرهنگ‌سازی دینی

ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد نیز در ادامه جلسه با اشاره به جایگاه هنر در مهاباد اظهار کرد: مهاباد زادگاه و محل تربیت هنرمندان و دانشمندان بسیاری بوده است که هر کدام در جای خود یک افتخار ملی محسوب شده و جا دارد که شأن و منزلت آنها حفظ و گرامی داشته شود.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه تبلیغات به زبان هنر بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: از این رو باید در فرهنگ‌سازی رعایت دستورات دینی و تبلیغ دین از ظرفیت هنرمندان استفاده کرد و به کار و هنر آنها بها داد.

وی با اشاره به تعطیلی مراکز مذهبی در ایام شیوع کرونا گفت: در حال حاضر که خطبه‌ و احکام دینی اغلب به صورت مجازی و از طریق تلویزیون پخش می‌شود در این راستا نیز می‌توان از زبان هنر و ظرفیت بهره برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر