نماینده مجلس: کردستان نیازمند قرارگاه ویژه استانی برای مقابله با کرونا است 


نماینده مجلس: کردستان نیازمند قرارگاه ویژه استانی برای مقابله با کرونا است 

سنندج - ایرنا - نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با کرونا به قرارگاه ویژه استانی و شهرستانی نیازمندیم تا همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای دستورات ستاد مقابله با کرونا شوند.

محسن فتحی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا کردستان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در مواجهه با کرونا با ۲ دسته مردم عادی و بیماران مواجه هستیم که پیشگیری را باید مردم عادی استان بر اساس مصوبات ستاد کرونا انجام دهند و بیماران هم تحت نظر کادر پزشکی روند درمان خود را ادامه دهند.

وی با تأکید بر لزوم تأمین پرسنل و کادر درمان لازم برای مراکز درمانی استان، اضافه کرد: باید تامین نیروی لازم انجام شود تا فرسودگی کادر درمان در استان از این بیشتر نشود.

فتحی به نیاز مراکز درمانی استان به دستگاه‌های اکسیژن ساز به ویژه در بیمارستان‌های توحید و بعثت اشاره کرد و افزود: از لحاظ پرداخت کارانه‌ها دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جمله دانشگاه‌هایی است که دیرکرد در پرداخت دارد و لذا خواستار تسریع در پرداخت این مبالغ هستیم تا انرژی به مجموعه درمان استان تزریق شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به آمادگی سازمان انتقال خون استان برای تجهیز به دستگاه اهدا پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا هم اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ۱۴ استان کشور این دستگاه را دارند و در استان کردستان نیز برای راه اندازی آن مشکلی وجود ندارد.

فتحی همچنین خواستار تفویض اختیارات به ستادهای استانی مقابله با کرونا در استان ها شد و افزود: باید برای کاهش بیماران در کنار کمک به روند بهبود آنان تلاش شود و این با آگاهی بخشی در سطح جامعه امکان پذیر است.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت صبح امروز همراه با قائم مقام دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاور معاون استان‌های صدا و سیما در امور مراکز استان‌ها و عضو ستاد کرونا و یکی از متخصصان عفونی معاونت بهداشتی کشور از بیمارستان‌ توحید و کوثر سنندج بازدید و در جریان روند بستری بیماران در بخش‌های مختلف بویژه آی‌ سی‌ یو قرار گرفت.

براساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید و استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها