افزایش 30 درصدی آموزش صنایع‌دستی در سمنان


افزایش 30 درصدی آموزش صنایع‌دستی در سمنان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: آموزش دوره‌های کوتاه مدت صنایع‌دستی در استان سمنان 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

مهدی جمال ۲۴ خرداد ۹۹ و در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان مهدیشهر، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شرکت کردند و امسال تلاش می‌شود این تعداد به بیش از ۳۰۰ نفر برسد.

وی با اشاره به سرعت بخشیدن این اداره کل به صدور و تمدید بیش از ۴۰۰ پروانه فعالیت کارگاهی تولیدی و مشاغل خانگی در زمان شیوع کرونا، یادآور شد: «توسعه صنایع دستی زمینه ساز افزایش اشتغال و رشد اقتصادی است.

جمال با تاکید بر اینکه باید سهم مشارکت حضور فعال صنعتگران صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای افزایش یابد، افزود: حضور هنرمندان صنایع‌دستی به صورت اجرای زنده در نمایشگاه‌ها در معرفی هنر صنایع‌دستی و هنرمندان این استان موثر است.

وی با اشاره به اهمیت فروش تولیدات صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی، گفت:«هنرمندان صنایع‌دستی باید به صادرات محصولات خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: پرداخت تسهیلات به هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی منطقه ای و استانی در دوران پسا کرونا از جمله برنامه‌های این اداره کل برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.

در این دیدار از فرحناز بیرقی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر در رشته گلیم و جاجیم تجلیل شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا