ابداع یک نوع فناوری برای دسترسی به وای فای (WiFi) در زیر آب


ابداع یک نوع فناوری برای دسترسی به وای فای (WiFi) در زیر آب
دسترسی به وای فای در زیر آب ممکن شد.

با ابداع فن آوری جدیدی موسوم به آکوآ – فای دسترسی به وای فای (Wi-Fi) در زیر آب ممکن می شود و لذا اتصال به اینترنت در عمق دریاها و اقیانوس ها امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، امواج رادیویی از توان انتقال پایینی در آب برخوردارند و لذا دسترسی به شبکه های وای – فای در زیر آب ممکن نیست. ولی دانشمندان با ابداع نسخه زیرآبی وای – فای بر این چالش غلبه کرده اند.

در سال های قبل پژوهشگران تلاش کرده بودند از لیزر برای انتقال تصاویر ویدئویی فوق دقیق در زیر آب استفاده کنند و فن آوری جدید که آکوآ – فای نام گرفته مبتنی بر همین فن آوری لیزری است.

با این فن آوری جدید یک غواص میتواند گوشی خود را به زیر آب ببرد و عکسها و ویدئوهای تهیه شده از زیر آب را بطور آنی برای اشخاص دیگر در روی آب ارسال کند. همینطور غواص ها میتوانند با استفاده از این روش در زیر آب با یکدیگر داده تبادل کنند.

ابداع یک نوع فناوری برای دسترسی به وای فای (WiFi) در زیر آب

به این منظور باید ابزار کوچکی در کف کشتی ها نصب شود تا اطلاعات از طریق آن بین غواص ها رد و بدل شود. ابزار ذکر شده مجهز به یک ریزرایانه است که داده های رادیویی را به پالس های نوری فوق سریع مبدل می کند که هر یک از این پالس ها میتوانند معادل صفر یا یک در کدهای باینری باشند.

پالس های ذکر شده با استفاده از فن آوری لیزری ۵۲۰ نانومتری یا از طریق led های خاص سبز رنگ ارسال می شوند. ال ای دی های ذکر شده قادر به ارسال داده ها در فواصل کوتاه با مصرف اندک برق هستند. در صورت استفاده از لیزر مسافت طی شده بیشتر می شود ولی به مصرف برق بیشتری احتیاج است.

اطلاعات رسیده به دستگاه نصب شده در کشتی از طریق ریزرایانه آن به فیلم ها و عکس های عادی قابل رویت مبدل می شود و فایل های ذکر شده در نهایت از طریق ماهواره در اینترنت (Internet) آپلود می شوند.

از این سیستم بطور آزمایشی برای انتقال داده از عمق چند متری آب به سطح آب استفاده شده و باتوجه به کم هزینه و منعطف بودن سیستم یاد شده میتوان به تجاری سازی آن در آینده نزدیک امید داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجتماع دانشگاهیان در مراسم یادبود «شهدای خدمت» در مسجد دانشگاه تهران