ابداع یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تست کرونا


ابداع یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تست کرونا
تست کرونا با گوشی و ابزار هوش مصنوعی امکانپذیر شد.

پژوهشگران می گویند یک ابزار هوش مصنوعی ابداع کرده اند که میتوان آنرا در کنار موبایل برای انجام سریع تست کرونا بکار گرفت.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، محققان دانشگاه سین سیناتی با طراحی یک سیستم تست کرونای حمل کردنی و ژنتیک با استفاده از تلفن های هوشمند و یک ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) تحولی در این زمینه حاصل کرده اند.

این سیستم، ساده و دارای بهره وری مناسبی است و با هزینه نه چندان زیادی قابل تولید انبوه برای افزایش تعداد اشخاصی است که تست کرونا (corona) می دهند. پژوهشگران امیدوارند از این طریق بتوانند بر مشکل کمبود کیت های تست کرونا در ایالت متحده آمریکا فائق آیند.

ابداع یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تست کرونا

سیستم یاد شده مبتنی بر استفاده از یک صفحه گرمایشی، یک منبع نور ال ای دی، دوربین گوشی و اپلیکیشنی ویژه است. یک کیت شارژ شونده با باتری نیز به این منظور بکار گرفته می شود تا در عرض کم تر از یک ساعت ابتلای اشخاص به کرونا معلوم شود.

سیستم هوش مصنوعی که به این منظور ابداع شده، ConvNet نام دارد و میزان آلودگی به ویروس در نمونه خون یا نمونه بزاق را طبق تصویر گرفته شده از نمونه با دوربین گوشی مشخص می کند. محققان امیدوارند با کسب مجوزهای لازم در آینده نزدیک برای تجاری سازی این روش تست کرونا اقدام کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!