قیمت جهانی نفت امروز 99/03/23


قیمت جهانی نفت امروز 99/03/23
قیمت نفت روند کاهشی را طی کرد.

قیمت نفت برنت که روز گذشته حدود ۸ درصد افت کرده بود، امروز نیز با یک دلار و ۱۵ سنت معادل ۳ درصد افت به ۳۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالیکه تعداد موارد ابتلا به کرونا (corona) در ایالت متحده آمریکا این هفته شاهد افزایش بوده و احتمال شیوع موج دوم کرونا در این کشور موجب تضعیف چشم‌انداز رشد تقاضا شده است قیمت نفت روز جمعه همانند روز پنج شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا بعد از کاهش بیش از ۸ درصدی در روز پنج شنبه امروز نیز یک دلار و ۳۲ سنت معادل حدود ۴ درصد افت داشت و به ۳۵ دلار و ۲ سنت رسید. نرخ نفت برنت نیز که دیروز حدود ۸ درصد افت کرده بود، امروز با یک دلار و ۱۵ سنت معادل ۳ درصد افت به ۳۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بازارها اینک با این واقعیت مواجه شده اند که همه گیری کرونا در سطح جهان هنوز فاصله زیادی تا مهار شدن دارد و موارد ابتلا به ویروس تنها در آمریکا به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است.

نفت برنت با کاهش حدودا ۱۲ درصدی در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در طی ۷ هفته گذشته قرار دارد و نفت خام امریکا نیز با افت حدودا ۴ درصدی در آستانه ثبت دومین هفته کاهشی متوالی است.

قیمت جهانی نفت امروز 99/03/23

مؤسسه آر بی سی کپیتال مارکتس با اشاره به کاهش قابل توجه سفرهای خودرویی در آمریکا نوشت: «افزایش پایدار تقاضا برای انرژی باید شامل بهبود تقاضا برای بنزین، کاهش ذخایر و افزایش حاشیه سود فعالیت های پالایشگاهی باشد تا پالایشگاه ها انگیزه لازم برای شروع فعالیت را داشته باشند.»

در حالی که تولیدکنندگان عرضه نفت خود را کاهش داده اند، تقاضا به علت تداوم شیوع کرونا هم چنان پائین است و طبق آمارهای دولتی میزان ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته با افزایشی غیرمنتظره به ۲۵۸.۶ میلیون بشکه رسیده است.

میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز در این هفته با ۵.۷ میلیون بشکه رشد به ۵۳۸.۱ میلیون بشکه رسید که رقمی بی سابقه به شمار می رود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دامنه نوسان بورس تغییر کرد