ماسک‌ چه نقشی در جلوگیری از شروع موج دوم کرونا دارد؟


ماسک‌ چه نقشی در جلوگیری از شروع موج دوم کرونا دارد؟
پوشیدن ماسک صورت می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از موج دوم کرونا داشته باشد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که پوشیدن ماسک صورت میتواند کمک زیادی به جلوگیری از موج دوم کرونا داشته باشد. این مطالعه نشان می دهد ماسک صورت میتواند احتمال ابتلا به موج دوم کرونا را کاهش دهد.

به گزارش انتخاب، اکنون بیش از دو ماه است که به آمریکایی ها توصیه می شود هر زمان که در جمع بیرون میروند یا با اشخاص دیگر ارتباط برقرار می کنند ماسک صورت خود را بپوشید، برای این که انجام این کار میتواند به جلوگیری از شیوع تاج کمک کند.

به نظر میرسد استفاده از ماسک های بهداشتی فایده بزرگی دارد، زیرا پیش بینی های جدید انجام شده توسط دانشگاه کمبریج این را نشان میدهد که چنانچه ۱۰۰ درصد از مردم در تمام مدت ماسک صورت بپوشند میتوان از موج دوم احتمالی کرونا (corona) پیش‌گیری کرد. انجام این کار همینطور به ایمنی بیشتر جامعه کمک کند در حالیکه همگی منتظر هستیم تا یک واکسن (vaccine) بطور کامل توسعه یابد و وارد بازار شود.

خوش بختانه، این مطالعه پیش بینی کرده است که اگر حداقل نیمی از این تعداد (یا ۵۰ درصد) با پوشیدن ماسک صورت وارد جامعه شوند، هنوز هم شرایط خوبی خواهیم داظت و می توانیم منحنی را صاف کنیم. رتاتا رتکوته پزشک و عضو تیم کمبریج در این خصوص اظهار‌کرد: «ما از استفاده گسترده از ماسک ها حمایت می کنیم و دستاورد ها میتوانند قابل توجه باشند.»

ماسک‌ چه نقشی در جلوگیری از شروع موج دوم کرونا دارد؟

با این وجود بنظر میرسد مردم از رعایت قوانین خسته شده اند و حتی فاصله اجتماعی را نیز به خوبی رعایت نمی کنند. این موضوع میتواند به مرور زمان خطرناک باشد. گفته می شود، متخصصان و کارمندان مراقبت های بهداشتی موافقند که پوشیدن ماسک هنوز هم یکی از بهترین راه های اولیه برای کمک به صاف کردن رشد منحتی کرونا است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تولد نخستین نوزاد از رحم پیوندی+عکس