برخورد موثر با ساخت و سازهای غیرمجاز در اردستان سرعت گیرد


برخورد موثر با ساخت و سازهای غیرمجاز در اردستان سرعت گیرد

کاشان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: برخورد موثر و بازدارنده با تخلف‌های مرتبط با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

علیرضا فرح‌بخش روز چهارشنبه در نشست کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز افزود: برخی نهادهای مسوول با تاسف در این زمینه آن چنان که لازم بوده است، به وظایف خود عمل نکردند و مشکلاتی برای مردم و دستگاه‌های اداری به وجود آوردند.

وی با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بیان کرد: همه پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن باید تهیه و برای تعیین تکلیف به‌ دادگستری فرستاده شود و گزارش آن به فرمانداری اعلام گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان اظهارداشت: همه اداره‌ها باید تابع قانون باشند تا جلوی تخلف گرفته و بازدارندگی برای ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در شهرستان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: باید تکلیف ساخت و سازهای انجام شده در دشت انقلاب، آهنگرآباد زواره و شهر اردستان تا ۲ ماه آینده مشخص شود و چنانچه مجوزی در این زمینه وجود دارد، ارایه و نام مرجع صادرکننده اعلام شود.

فرح‌بخش تصریح کرد: یک‌سری ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر و روستا داریم که به ناآگاهی مردم و نپرداختن‌ دستگاه‌ها به این موارد بازمی‌گردد و در حال حاضر کار به سمتی حرکت می‌کند که برخورد با افراد دشوار و موجب ایجاد نارضایتی می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: جهاد کشاورزی تا ۲ هفته آینده میزان ساخت و سازهای غیر مجاز را مشخص و به فرمانداری اعلام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان در مورد تامین نیاز زمین روستاییان‌ گفت: بنیاد مسکن باید روی طرح امکان‌سنجی هر روستا کار کند تا در نشست ویژه‌ای در این زمینه‌ تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: یک‌سری افراد در بخش مرکزی نیز اقدام به دیوار کشی کردند و منتظر هستند با بازنگری در طرح هادی مشکل برطرف شود اما در حال حاضر دستگاه‌ها از دادن‌ انشعاب‌های غیردایم‌ خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان نیز ادامه داد: بیش از ۳۰ پرونده ساخت و ساز در اراضی کشاورزی اردستان تا کنون تشکیل شده که ۹ فقره پرونده در دادگاه به صدور رای منجر شده است.

علی‌اکبر صالح، از شهرداری‌ها خواست تا در اراضی کشاورزی هیچ گونه مداخله‌ای نداشته باشند و از صدور مجوز ساخت و ساز خودداری کنند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیکر 4 شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ تحویل پزشکی قانونی شد