جهان در آستانه ظهور پراضطراب است/ وقتی خدا به امام زمان(عج) اذن ظهور می‌دهد


جهان در آستانه ظهور پراضطراب است/ وقتی خدا به امام زمان(عج) اذن ظهور می‌دهد

حجت‌الاسلام سلیمیان با بیان اینکه بنابر تصریح روایات جهان در آستانه ظهور جهانی پراضطراب است، گفت: لذا انسان‌ها به این نتیجه می‌رسند که جز خدا کسی نمی‌تواند نابسامانی‌ها را سامان دهد و آن هنگام است که خدا اذن ظهور را به امام مهدی(عج) می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین «خدامراد سلیمیان» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره وضعیت جهان در آستانه ظهور حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: حرف های فراوانی در این باره زده شده و کمتر محفل واقعی و مجازی است که درباره آخرالزمان سخن نگوید، چراکه اساساً این بحث ها جذاب است یعنی بحث از اتفاقات مستحدثه در راستای ظهور امام عصر(عج) و اینکه احیاناً چه اتفاقاتی در جهان در آستانه ظهور رخ می دهد؟.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: روایات فراوان جهان در آستانه ظهور و قیام جهانی منجی موعود(عج) را توصیف کرده اند، تقریبا تمام متون در دسترس ادیان اشاراتی به این وضعیت دارند چنان که در تورات و انجیل و نیز دیگر متون از ابعاد انسانی، طبیعی و کیهانی این وضعیت سخن به میان آورده اند که توجه به اینها ما را به حقیقت قیام جهانی امام مهدی(عج) آشناتر می کند.

وی ادامه داد: شاید گفته شود اطلاع ما در ظهور نقشی ندارد، در پاسخ باید گفت اما گاهی این اطلاع در طیف گسترده جهانی منشا رفتاری می شود که می تواند در ظهور نقش داشته باشد.

سلیمیان تاکید کرد: در روایات وقتی جهان در آستانه ظهور توصیف می شود عمدتاً نه به طور کامل، وضعیت جهان بر فساد، تاریکی، قتل و کشتار، احساس یاس و ناامیدی و مانند آن توصیف شده است. یک وجه مشترک بین عموم مطرح کنندگان بحث موعودباوری این است که معتقدند «یَمْلَأَ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً».

وی در ادامه بیان کرد: این مسئله نسبت به آموزه های مکتب اسلام نیست بلکه در عموم منتظران منجی موعود این باور وجود دارد که زمینه های ظهور آن منجی عمدتا سبب یاس و آشفتگی و ناامیدی و نگرانی در انسان ها می شود.

این کارشناس مهدوی ابراز کرد: البته این بدان معنا نیست که در همه انسان ها چنین حالتی را به وجود آورد، بلکه بسیاری از انسان ها در حساس ترین شرایط یاس آور و ترسناک، با ایمان و نور هدایت درونی شان مسیر را پیدا کرده و در کمال نشاط و معنویت مسیر را ادامه داده و در زمینه سازی برای ظهور و قیام منجی همراه خواهند بود.

وی اضافه کرد: امروز اضطراب انسان ها از بسیاری از دوره ها بیشتر است، گاهی یک ویروس می تواند همه جامعه بشری را تحت تاثیر قرار دهد و ناکارآمدی علم و دانش انسان در دفع بحران ها را به رخ بکشد، انواع و اقسام ظلم هایی که مربوط به خود انسان است دیده می شود چراکه خداوند می فرماید هیچ بدی ای به شما نمی رسد مگر اینکه خودتان زمینه اش را فراهم کنید. خدا رحمن و رحیم است و از او جز لطف و رحمانیت ساطع نمی شود.

حجت الاسلام سلیمیان در ادامه گفت: این ظلم ها، فسادها زیاده خواهی ها و طمع های انسان ها است که جهان در آستانه ظهور را به سمت تاریکی می برد و خوشا به حال آنان که با نور درون مسیر هدایت را می یابند.

وی افزود: در برخی روایات درباره زنان در آستانه ظهور آمده که برای مثال اینها در موضوع حجاب هیچ قید و بندی ندارند، درباره مردان، بسیاری از اصناف و تجارت های بشری توصیف هایی شده که عمدتا ناامیدکننده است اما خوشا به حال آنان که در فضای ملتهب و پراسترس قبل از ظهور با توجه به آموزه های وحیانی و مکتب اهل بیت(ع)، مسیر را می شناسند.

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: بنابر آنچه از روایات برمی آید، جهان قبل از ظهور جهان پراضطرابی است و انسان ها به این نتیجه می رسند که جز خدا کسی نمی تواند نابسامانی ها را سامان دهد و آن هنگام است که خدا اذن ظهور را به امام مهدی(عج) می دهد.

پایان پیام/9

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از قند و شکر دوری کنید