شناسایی 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان برای درختکاری


شناسایی 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان برای درختکاری

عمادزاده از شناسایی 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان گلستان برای درختکاری خبر داد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سعید عمادزاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، با اشاره به طرح تبدیل اراضی شیبدار گلستان به باغات و درختان مثمر گفت: ما در تمامی اراضی شیبدار استان گلستان اعم از بندرگز تا مراوه تپه برای احداث باغ و توسعه گیاهان دارویی فعالیت داریم.

مجری طرح اراضی شیبدار استان گلستان ادامه داد: فعالیت در اراضی شیبدار از سال 82 در استان گلستان اجرایی شده است و تاکنون همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ما در توسعه باغات فعالیت می کنیم، افزود: در گونه زیتون، کاشت نهال و آبیاری سال اول توسط ما پشتیبانی می شود، در سایر زمینه ها اعم از کشت گردو و خرمالو به صورت مشارکتی با کشاورزان فعالیت می کنیم و گاهی اوقات تأمین نهال را ما بر عهده می گیریم و کشت آن بر عهده کشاورز است و برخی مواقع نیز تأمین نهال با کشاورز و کشت بر عهده ما است.

عمادزاده با بیان اینکه کاشت نهال در اراضی شیبدار برای پیشگیری از وقوع سیلاب است، یادآور شد: اولویت نخست ما در اراضی شیبدار کشت نهال زیتون است.

مجری طرح اراضی شیبدار استان گلستان ابراز داشت: در اکثر اراضی شیبدار منابع آبی مطمئن وجود ندارد و توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در دستور کار قرار دارد لذا کشت زیتون بهترین انتخاب است.

وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی کشاورزان تمایل به کشت گونه های دیگر مانند انار، گردو و غیره داشته باشند که کشت این گونه ها در اولویت بعدی قرار می گیرد.

عمادزاده تصریح کرد: برای کشت نهال در اراضی شیبدار توصیه های فنی به کشاورزان انجام می شود و کشاورز براساس توانمندی و ابزارهای لازم نهال موردنظر را انتخاب می کند.

مجری طرح اراضی شیبدار استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان گلستان برای کشت نهال انتخاب شده و فاز نهال در این نقاط فاز به فاز در حال انجام است.

وی یادآور شد: مراکز جهاد کشاورزی در هر منطقه کارشناس پهنه دارد و کشاورزانی که تمایل به کشت نهال در اراضی شیبدار دارند، می توانند با مراجعه به کارشناس پهنه برای کشت نهال درخواست بدهند.

عمادزاده گفت: محدودیتی برای اجرای طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات در استان گلستان وجود ندارد و تا جایی که کشاورزان تمایل داشته باشند برای اجرای این طرح با آنها همکاری خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید