ساخت دستگاهی برای تشخیص 90 دقیقه ای ویروس کرونا


ساخت دستگاهی برای تشخیص 90 دقیقه ای ویروس کرونا
محققان دستگاهی برای تشخیص ۹۰ دقیقه ای ویروس کرونا ساختند.

محققان دانشگاه کمبریج دستگاهی ابداع کرده اند که از قابلیت سریع تشخیص کووید- ۱۹ برخوردار است و میتواند نتیجه را ظرف ۹۰ دقیقه اعلام کند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، بیمارستان های مؤسسه سلامت انگستان ادعا می کنند ماشین تست سریع ویروس کرونا (corona) که در ۹۰ دقیقه نتیجه را ارائه می دهد، سبب کاهش زمان بستری بیماران در بخش ها می شود.

محققان دانشگاه کمبریج دستگاهی موسوم به SAMBA II ابداع کرده اند که از قابلیت سریع تشخیص کووید- ۱۹ برخوردار است.

بیمارستان آدننبروک در کمبریج از دستگاه ذکر شده استفاده می کند تا در کم تر از دو ساعت سواب های بیماران را بررسی و نتیجه آنرا اعلام کند.

این دستگاه در قیاس با سایر دستگاه هایی که نتیجه را در عرض ۲۴ یا ۴۸ ساعت ارائه می کند به کنترل شیوع ویروس کرونا و شروع درمان بموقع آن کمک می کند.

پژوهشگران عقیده دارند، این دستگاه میتواند تفاوت زیادی در آزادسازی تخت های بیمارستانی ایجاد کند؛ با استفاده از این دستگاه نسبت اتاق های ایزوله که معمولاً برای جدا کردن بیماران آسیب پذیر آلوده بکار میروند، از ۳۱ درصد به ۲۱ درصد کاهش می یابد.

ساخت دستگاهی برای تشخیص 90 دقیقه ای ویروس کرونا

پژوهشگران گفتند که این امر میتواند همه تفاوت ها را در آزادسازی ظرفیت بیمارستان، به ویژه اگر بحران ویروس کرونا در زمستان ادامه یابد، ایجاد کند.

بیمارستان آدننبروک در ماه مه تقریبا تمام آزمایش ویروس کرونا را از طریق دستگاه ذکر شده که سامبا نام دارد، انجام داده؛ دستگاه مذکور سواب های بینی را برای وجود دی ان ی ویروس بررسی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها