رژیم گیاه خواری، خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهد


رژیم گیاه خواری، خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهد

در طول مدت مطالعه که بین شش تا نه سال طول کشید گیاه خواران، به اندازه نصف آنانی که رژیم گیاه خواری نداشتند، در خطر ابتلا به سکته مغزی قرار گرفتند.

رژیم گیاه خواری، خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، محققان علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد در آمریکا اعلام کردند استفاده از رژیم غذایی گیاهی، خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.
بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در شماره اخیر نشریه نورولوژی منتشر شد دو گروه از مردم جوامع بودایی در تایوان، مورد بررسی قرار گرفتند. در این کشور، استفاده از رژیم غذایی گیاه خواری، به شدت تشویق می‌شود.
حدود ۳۰ درصد از ۱۳۰ هزار داوطلب در این مطالعه، گیاه خوار بودند یعنی از خوردن هر نوع گوشت، و حتی ماهی، خودداری می‌کردند. سن متوسط داوطلبان ۵۰ سال بود و هیچ یک سابقه ابتلا به سکته مغزی نداشتند. در طول مدت مطالعه که بین شش تا نه سال طول کشید گیاه خواران، به اندازه نصف آنانی که رژیم گیاه خواری نداشتند، در خطر ابتلا به سکته مغزی قرار گرفتند.
محققان در این بررسی، عواملی همچون فشار خون بالا، کلسترول و تری گلیسرید بالای خون و دیابت را مد نظر قرار دادند.
به گزارش پایگاه خبری دانشگاه هاروارد در اینترنت، یافته این محققان، تایید دیگری است بر این نکته که رژیم غذایی مناسب، انسان را از ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی در امان نگاه می‌دارد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غم پنهان