نشت اطلاعات 5/5 میلیون مشترک رایتل تایید شد


نشت اطلاعات 5/5 میلیون مشترک رایتل تایید شد

مرکز ماهر تأیید کرد اطلاعات شخصی 5/5 میلیون مشترک اپراتور رایتل به بیرون درز کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد مرکز ماهر خبر نشت اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل را تأیید کرده است. به‌گفته‌ی مدیر رگولاتوری، این اطلاعات متعلق به چهار سال پیش و عامل انسانی مسببش بوده است. حسین فلاح همچنین در توییتر اعلام کرد: «رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکان است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد».

روابط‌عمومی رایتل در پاسخ به درخواست زومیت برای اظهارنظر دراین‌باره اعلام کرد به‌زودی بیانیه‌ای رسمی منتشر خواهد کرد. این بیانیه تا زمان انتشار این خبر، هنوز تأیید مدیران رایتل برای انتشار را دریافت نکرده است.

مرکز ماهر پیش‌ازاین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود مطابق بند ۵-۱ نظام ملی مقابله با حوادث فضای مجازی کشور مسئولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، برعهده‌ی بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.

این دست‌کم چهارمین نشت اطلاعات بزرگ از شرکت‌های بزرگ ایرانی در کمتر از یک سال گذشته به‌شمار می‌رود؛ لورفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، ۵ میلیون کاربر سیب اپ، سامانه ثبت احوال و علی بابا از این جمله هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟