آغاز غربالگری عشایر فارس


آغاز غربالگری عشایر فارس

بهرامی گفت: با هدف پیشگیری از ابتلای عشایر فارس به بیماری کرونا، اکیپ های بهداشت با همکاری اداره امور عشایر شهرستان ها برای غربالگری عشایری و ارائه آموزش فعالیت خود را شروع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (دوشنبه 12 خرداد) با اشاره به آغاز غربالگری عشایر فارس به خبرنگاران گفت: با هدف پیشگیری از ابتلای عشایر فارس به بیماری کرونا و کاهش تردد در شهرها و اهمیت بهداشت در مناطق عشایری، اکیپ های بهداشت با همکاری اداره امور عشایر شهرستان ها برای غربالگری عشایری و ارائه آموزش فعالیت خود را شروع کردند.

مدیرکل امورعشایر فارس افزود: اکیپ های پنج نفره متشکل از پزشک، ماما، بهیار، کارشناس بهداشت با همکاری مرکز بهداشت به مناطق عشایری اعزام شدند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح غربالگری افراد شامل کلیه سنین به خصوص افراد بالای 30 سال است و جمعیت عشایری فارس در زمینه های دیابت، تست کرونا، معاینه، واکسن کودکان، مادران باردار، فشارسنجی و ... به طور مرتب در مناطق عشایری مورد غربالگری قرار می گیرند.

بهرامی تصریح کرد: علاوه بر انجام این تست های غربالگری به طور همزمان اطلاعات سلامت عشایر در سامانه ثبت نیز به ثبت می رسد که اقدام موثری در حوزه سلامت جامعه عشایری به شمار می رود.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات