کرونا یک و نیم میلیارد تومان به اماکن ورزشی دماوند خسارت زد


کرونا یک و نیم میلیارد تومان به اماکن ورزشی دماوند خسارت زد

تهران - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند گفت: تعطیلی اماکن ورزشی به دلیل شیوع کرونا، یک میلیارد و 500 میلیون تومان به این بخش خسارت وارد کرده است.

رضا مقدم روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت شامل اماکن ورزشی و باشگاه های خصوصی است که در طی این مدت خسارت بسیار زیادی متحمل شدند؛ البته اماکن ورزشی دولتی که تحت عنوان ماده ۸۸ توسط این نهاد اجاره داده بودیم و مبلغ اجاره باید به حساب خزانه واریز می شد، طی سه ماه گذشته از سوی دولت بخشیده شد.

وی افزود: طی مکاتبات صورت گرفته با اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، مقرر شد به باشگاه های ورزشی خسارت دیده و باشگاه هایی که امکان پرداخت هزینه های جاری شامل آب، برق و گاز را ندارند، وام های کم بهره پرداخت شود تا بخشی از خسارت های وارد شده را جبران کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اخیرا با توجه به بهتر شدن وضعیت، برابر اطلاعیه شماره ۱۶ستاد ملی مقابله با کرونا به برخی مکان های ورزشی اجازه بازگشایی داده شده است، ادامه داد: از جمله ورزش هایی که می توانند در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت داشته باشند، ورزش هایی هستند که به صورت انفرادی فعالیت می کنند که می توان به باشگاه های بدنسازی و استخر های رو باز در مناطق زرد اشاره کرد.

مقدم با بیان اینکه ثبت نام همه اماکن ورزشی در سامانه salamat.gov.ir الزامی است، گفت: فعالیت باشگاه های ورزشی در تمامی رشته‌ها غیر از بوکس، تکواندو (کیوروگی یا بخش مبارزه)، کاراته (بخش کومیته یا مبارزه)، جودو، کبدی، کشتی، ووشو (بخش ساندا یا مبارزه) و سبک های برخوردی تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی، کونگ فو و هنرهای رزمی و انجمن های رزمی در فدراسیون انجمن های ورزشی و استخرهای سرپوشیده آزاد است.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های آتی گفت: اگر بحث کرونا نداشته باشیم برنامه های خوبی پیش بینی شده است که در سطح شهرستان باید انجام دهیم که می توان به برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح استانی و کشوری، همایش های پیاده روی و دیگر پروژه های عمرانی اشاره کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه بیماری کرونا روند تخصیص بودجه را جهت اجرای پروژه‌های ورزشی شهرستان دماوند به تعویق انداخته است، خاطرنشان کرد: زمین استادیوم ۵هزار نفری شهرستان از مسکن و شهرسازی تحویل و اعتبار یکصد میلیون تومانی جهت اجرای طرح مطالعه و امکان‌سنجی در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص در اولین فرصت مراحل اولیه کار کلید خواهد خورد.

وی گفت: همچنین تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای دیواره صخره نوردی هزینه شده است که البته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه مصوب شده اما هنوز تخصیص داده نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه زمینی جهت احداث خانه جوان نیز توسط راه و شهرسازی در اختیار اداره ورزش قرار گرفته است، افزود: اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی که برای این مهم مصوب شده هنوز تخصیص داده نشده که به محض تخصیص استارت کار زده می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در پایان از مدیران اماکن ورزشی و کلیه روسای هیاتهای ورزشی شهرستان که در طی این سه ماه نهایت همکاری را با اداره ورزش و جوانان داشتند، تشکر کرد و گفت: همکاری مدیران در تعطیل کردن باشگاه های ورزشی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر است و اکنون نیز با بازگشایی این امکان، نهایت همکاری را جهت گندزدایی و ضد عفونی کردن مکان ورزشی دارند.

مقدم گفت: شهرستان تعداد ۳۸ هیات ورزشی دارد که اکنون در حال فعالیت هستند از این تعداد ۶ هیات بخاطر عدم امکانات اولیه فعالیت ندارند، ولی بقیه فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند