شستن ابرو پس از هاشور


شستن ابرو پس از هاشور

از جمله تکنیک‌های نوین زیبایی ابرو که هر بیننده‌ای را وسوسه می‌کند تا آن را تجربه نماید انواع روش‌های نوینی چون تاتو یا هاشور ابرو به روش‌های مختلف و تکنیک‌های متفاوت است. شاید شما هم کاندید استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌های زیبایی ابرو بوده باشید پس بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شده […]

0
(0)

از جمله تکنیک‌های نوین زیبایی ابرو که هر بیننده‌ای را وسوسه می‌کند تا آن را تجربه نماید انواع روش‌های نوینی چون تاتو یا هاشور ابرو به روش‌های مختلف و تکنیک‌های متفاوت است. شاید شما هم کاندید استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌های زیبایی ابرو بوده باشید پس بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شده و همچنین با دانستن تفاوت‌ها، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. در این مطلب شستن ابرو پس از هاشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هاشور یا تاتو مسئله اینست

به طور کلی هاشور ابرو یک نوع تاتو ابرو است اما مانند تاتو نیست و در واقع یک نوع تاتو و خالکوبی زیبایی است. مسئله این است که کدام روش رنگ آمیزی و زیبایی ابرو مناسب‌تر است و در واقع ماندگاری بالاتری دارد. هاشور با ایجاد خطوط موازی و در کنار هم (که در راستای ابرویی طبیعی و در جایگاه ابروها انجام می‌شود) روشی طبیعی‌تر است و ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و مدت زمان ماندگاری این اثر بین یک تا چهار سال پس از انجام است و به نظر می‌رسد روش ایده‌آلی جهت زیباتر شدن و تغییر چهره است. هاشور ابرو روشی قدیمی‌تر است اما با ایجاد رنگ بیشتر در زیر پوست ابروها روشی کمتر تهاجمی‌تر و بی‌درد است در مقابل هاشور روشی بسیار درد آور است و به همین دلیل از مواد بی‌حس کننده بیشتری جهت کاهش درد استفاده می‌کنند.

توصیه‌های لازم برای شستن ابرو پس از هاشور

این متن را با دقت و با چشمانی باز و فکری آزاد بخوانید!
بسیار ضروری است که پس از انجام هاشور ابروهایتان، دستورالعمل‌های زیر را موبه مو دنبال کنید؛

نکات مراقبتی و دستورالعمل‌های لازم شامل زمان شستشو و میزان ماندگاری این تکنیک.

۱- نکات مراقبتی روز اول؛ روز انجام تکنیک هاشور روی ابروها

در حدود ۲ تا ۳ ساعت پس از انجام هاشور لازم است که ابروهای هاشور شده را با مقدار کمی آب استریل و پنبه تمیز نمایید.

آب استریل روی پد پنبه‌ای تنها ذره‌ای نمناک است، اما خیس نیست و در واقع آب به حساب نمی‌آید انجام این کار بسیار ضروری و اکیداً توصیه شده است، روزی ۲ تا ۴ بار آن را انجام داده تا از بسته شدن خون در محل زدن هاشور و یا ایجاد گوشت اضافه جلوگیری گردد.

شستن ابرو پس از هاشورهاشور با ایجاد خطوط موازی و در کنار هم روشی طبیعی‌تر و ماندگارتر است
۲- نکات مراقبتی روز دوم پس از هاشور

در روز دوم نیز پس از بیدار شدن از خواب ناحیه هاشور زده را با مقدار کمی آب استریل و پنبه پاک کنید در این مرحله اصلا لازم نیست که لکه‌ها و رنگ‌های احتمالی را با فشار زیاد از بین ببرید بسیار مراقب باشید تا اثر هاشورهای زده شده را با فشار مضاعف وارد شده از بین نبرید، در روز دوم نیز ۲ تا ۴ بار این کار را تکرار کنید تا از ایجاد خون و یا ایجاد گوشت اضافه جلوگیری گردد.

با استفاده از یک کلاف پنبه‌ای مقدار بسیار کمی از کرم ترمیم کننده آکوافور aquaphor را بر روی ابروهای هاشور شده‌تان بمالید (به اندازه نصف یک دانه برنج برای هر دو ابرو) این کار جهت ترمیم و بازسازی اسکار و سوختگی‌ها استفاده می‌شود پس از استفاده از پماد نباید ابروها چرب و یا براق به نظر برسند، اگر این طور باشد احتمالا مقدار زیادی از کرم استفاده نموده‌اید. با یک ابر پنبه‌ای دیگر مقداری از کرم را از روی ابروهایتان بردارید و بار دیگر این کار را با مقدار کمتری انجام دهید.

۳- نکات مراقبتی شستن ابرو پس از هاشور از روز ۴ تا ۱۴

ناحیه ابروهایتان را به آرامی با یک پنبه مرطوب تمیز نمایید، این کار را جهت پاک نمودن ابروهایتان به مدت ۱۴ روز و روزانه ۲ تا ۴ مرحله تکرار نمایید. اگر ابروهایتان خشک به نظر می‌رسد بهتر است مقداری کرم ترمیم کننده آکوافور به ابروها بمالید، اما باز هم دقت کنید که زیاد چرب و براق نشوند.

نکات مراقبتی ذکر شده در زیر باید به مدت ۱۰ روز پس از انجام روش هاشور ابروها رعایت شود:

نکاتی برای شستن ابرو پس از هاشور

۱- عدم رساندن آب به ابروها! هیچ جریان آبی نباید به ابروهایتان برسد، باید آنقدر با احتیاط صورت را بشویید و سریع با یک دستمال تمیز خشک نمایید تا از برخورد حتی قطره‌ای آب با ابروها خودداری شود.

۲- عدم تعریق در هنگام ورزش کردن، شنا کردن، انجام کارهای سنگین منزل، سونا و حمام داغ، جکوزی، برنزه کردن سالنی و قرارگیری در معرض جریان مستقیم آفتاب.

۳- عدم انجام هرگونه درمان پوستی، لایه برداری با لیزر یا مواد شیمیایی و یا حتی هر نوع کرم حاوی H A یا اسید گلیکولیک در ناحیه صورت و گردن.

۴- عدم هر گونه آرایش و اصلاح ابرو، لایه برداری و یا حتی خاراندن ابرو (باعث ایجاد زخم و یا پاک شدن هاشورها می‌گردد).

۵- کنار گذاشتن انجام کارهای سنگین در منزل، مانند نظافت‌های طولانی وسنگین، جارو کردن همراه با تعریق (در طی این فرایند ذرات ریز گرد و غبار در هوا پراکنده بوده که خود عامل آسیب رساندن به ابروها است بنابراین هنگام شستن ابرو پس از هاشور این کارها را انجام ندهید).

شستن ابرو پس از هاشورلمس ابروها و یا اصلاح آنها تنها در ۶ تا ۸ هفته پس از هاشور توصیه می‌گردد

۶- عدم رانندگی در وسایل نقلیه و قرار گرفتن در جریان هوای آزاد و مستقیم مانند اتومبیل‌های کروکی مسابقه‌ای، سوار شدن روی موتور سیکلت، دوچرخه، قایق سواری و …

۷- عدم لمس ابروهای هاشور زده با دست (هنگامی که می‌خواهید با یک پنبه و مقداری آب استریل آنها را پاک نمایید گاهی دست زدن به ابرو منجر به ایجاد زخم و عفونت و پاک شدن هاشورها می‌گردد).

۸- عدم استفاده از پاک کننده صورت و محصولات آرایشی حداقل تا مدت ۱۰ روز پس از انجام هاشور.

۹- عدم استفاده از هرگونه کرم، ژل و پماد دیگر و یا حتی کرم‌های ویتامینه و مرطوب کننده در صورت و به خصوص ناحیه ابروها تا مدت ۱۰ روز (زیرا رنگدانه‌ها تحریک شده و ممکن است پخش گردند و ظاهر ابروها را تغییر دهند).

۱۰- نکته بسیار مهم استفاده از از کرم ترمیم کننده آکوافور aquaphor (اگر نمی‌توانید تا مدت ۱۰ روز بدون حمام سَر کنید؛ قبل از دوش گرفتن یک لایه ضخیمی از کرم ترمیم کننده آکوافور aquaphor جهت محافظت از ابروها در برابر رطوبت استفاده کنید و در طول دوش گرفتن نیز سعی کنید صورت خود را از دوش آب دور نگه دارید تا آب به هیچ وجه به ابروها سرایت نکند. پس از استحمام بدن، لایه ضخیم کرم آکوافور aquaphor را با دقت از روی ابروها پاک نمایید.

هنگام شستن ابرو پس از هاشور توجه داشته باشید
– ممکن است در طی ۷ روز اول در ناحیه ابروهایتان خارش و پوسته پوسته شدن ظاهر شود زیرا تجربه نشان داده است با توجه به پیروی از این دستورالعمل‌های مراقبتی نیز حتی این علائم ایجاد خواهند شد اما نگران نباشید زیرا به سرعت ناپدید خواهند شد.

– لمس ابروها و یا اصلاح آنها تنها در ۶ تا ۸ هفته پس از هاشور توصیه می‌گردد.

– آب و خیس نمودن ابروهای هاشور زده شده در طول مدت زمان تثبیت هاشور روی ابروها یعنی در طول ۱۰ روز اول پس از هاشور به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود آب، خطوط رنگی و هاشور زده شده روی ابروهایتان را کمرنگ نموده و یا از بین خواهد برد و به هیچ عنوان اجازه نشستن و تثبیت رنگ را در پوست نمی‌دهد.

منبع: Microblading Aftercare Instructions

مطالب مرتبط:
شستن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

چند اشتباه رایج در طراحی و برداشتن موی ابرو

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...