افزایش دستفروشان عاملی در انتشار کرونا در آبادان


افزایش دستفروشان عاملی در انتشار کرونا در آبادان

آبادان - ایرنا - معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان با تاکید بر ساماندهی دستفروشان بازارهای محلی به عنوان یکی از عوامل فراگیری ویروس کورنا گفت: تعطیلی واحدهای صنفی باعث افزایش دستفروشان و به تبع آن انتشار بیماری کرونا در آبادان شده است.

محمد طاهری روز یکشنبه در نشست هیات بازرسی و نظارت ستاد مبارزه با کرونا آبادان از ازدحام جمعیت دستفروشان در بازارهای آبادان انتقاد کرد و بیان کرد: بازار خیابان یک احمدآباد، کفیشه، ایستگاه هفت، فیه، جمشیدآباد و ذوالفقاری آبادان بیشترین ازدحام جمعیت دستفروشان را دارند و لازم است گروه‌های بازرسی و نظارت در کنترل و ساماندهی دستفروشان اقدام کنند.

وی گفت: فعالیت سه داروخانه شبانه روزی در آبادان در روزهای تعطیل جوابگوی نیاز بیماران نیست و برای جلوگیری از تجمع مردم در داروخانه‌ها چند داروخانه دیگر در روزهای تعطیلی رسمی فعال می‌شوند.

طاهری از افزایش بازدید و نظارت بر داروخانه‌های شهرستان آبادان به منظور تامین دارو و لوازم بهداشتی مردم در مقابله با کرونا تاکید کرد و ادامه داد:در بازرسی‌ انجام شده مشخص شد برخی از کارکنان داروخانه‌ها از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند.

طاهری در ادامه بر لزوم گندزدایی و آهک‌پاشی در سطح شهرستان آبادان تاکید کرد و گفت: از ابتدای مبارزه با ویروس کرونا گندزدایی و آهک پاشی در بیشتر نقاط آبادان، اروندکنار، چوئبده و بخش مرکزی با همکاری منطقه آزاد اروند، شهرداری و سپاه انجام شد ولی به نظر می‌رسد این اقدام کمی کاهش یافته است.

وی افزود: هم اکنون در مناطق سه‌گانه شهرداری آبادان عملیات گندزدایی و آهک‌پاشی با نظارت مرکز بهداشت انجام می‌شود و در حال هماهنگی برای استفاده از ظرفیت‌ سپاه و منطقه آزاد اروند برای گندزدایی هستیم.

معاون عمرانی فرماندار آبادان گفت: طبق گزارش‌ بهداشت محیط آبادان در مرحله نخست ۱۰ تا ۲۰ درصد مناطق آبادان گندزدایی و آهک‌پاشی شد که این مقدار کافی نیست.
سرپرست مرکز بهداشت آبادان نیز گفت: به منظور کنترل بیماری کرونا در آبادان همه اداره‌ها و اصناف مورد بازرسی قرار گرفتند و ۴۰ پرونده برای متحلفان به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در برابر ویروس کرونا تشکیل و به دادستانی ارسال شد.

نجمه سیدآقامیری افزود: اطلاعات بیماران کووید ۱۹ بستری و بیماران دارای علامت آنفولانزا که به مراکز درمانی و بیمارستان‌های آبادان مراجعه کرده، در سامانه اطلاعاتی مرکز بهداشت ثبت و گروه واکنش سریع با مراحعه به منزل بیماران اطلاعات شغلی و منطقه سکونت آنها را جمع‌آوری و روزانه به فرمانداری ارسال می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از روند افزایش بیماران کرونا در شهرستان آبادان و نیز احتمال افزایش این روند در ۲ هفته آینده بیان کرد: هم اینک ظرفیت بیمارستان طالقانی در حال تکمیل شدن است.

سیدآقامیری افزود: دربحث محدودسازی خوشبختانه برخی از اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما متاسفانه با وجود محدودسازی و تعیین ساعت برای فعالیت اصناف، تردد و ازدحام جمعیت تا پاسی از شب وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما لازم است، گفت: با وجود قول مساعد برخی ارگان‌ها برای کمک به کنترل بیماری کرونا، و گندزدایی، آهک پاشی و لایروبی، تامین خودرو، آنها به تعهدات خود عمل نکردند و مرکز بهداشت آبادان تنها ماند و انتظار و همراهی بیشتری داریم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان نیز در این نشست به انجام ۶ هزار بازرسی از اصناف آبادان از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۱۵ واحد صنفی مختلف بهداشتی در آبادان پلمب و به ۷۶۰ واحد تجاری تذکر داده شده است.

یوسف نعامی پوران با بیان اینکه طرح نظارت، بازرسی بر بازارها و اصناف همچنان ادامه دارد، افزود: بیشترین مشکل، ازدحام جمعیت در بازارهای حاشیه شهر آبادان است و واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند..

وی افزود: از اسفند پارسال تاکنون برخی از اصناف همچنان تعطیل هستند و باید برای این واحدها در جلوگیری از ضرر و زیان آنها چاره اندیشی شود.

۱۵ هزار واحد صنفی در آبادان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل