برگزیدگان فراخوان‌های کرونایی حوزه هنری بوشهر معرفی شدند


برگزیدگان فراخوان‌های کرونایی حوزه هنری بوشهر معرفی شدند

بوشهر-ایرنا- هیات داوران فراخوان نقاشی و دل نوشته کودک و نوجوان «کرونا را شکست می دهیم» با بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این فراخوان، برگزیدگان را معرفی کردند.

دبیر فراخوان نقاشی و دل‌نوشته "کرونا را شکست می‌دهیم" حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی بیانیه هیات داوران از بین ۱۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۳ اثر در بخش نقاشی کودک و چهار اثر در بخش دلنوشته به عنوان آثار برگزیده معرفی شد.

امید پارسایی فر افزود: آثار رسیده با موضوع‌هایی نظیر مقابله با کرونا، خانواده کرونا را شکست می دهد، نوروز در خانه می مانیم برنامه‌ریزی شده بود.

وی ادامه داد: غلامرضا احمد زاده و عبدالمحمد انصاری از هنرمندان مطرح استان بوشهر داوری آثار ارسالی را برعهده داشتند.

پارسایی‌فر ادامه داد: طی داوری، اسامی بدون اولویت «فاطمه شورکی»، «پانیذ دهقانی» و «سارا انصاری» از بوشهر، «درسا مجیدنیا»، «فاطمه عابدی» و «فاطمه ظلی نیا» از دیر، «همایون کارخانه یوسفی»، «سارا آبای فینی» از تهران، «پرنیان امیری» از شهر کلمه، «سادنا سلاقی» از شهرستان گنبد کاووس، «شیدا احمدی خرم» و «محمد حسین غیب الهی» از برازجان و کوثر لروند از لرستان را به عنوان برگزیدگان این فراخوان در بخش نقاشی کودک و نوجوان معرفی کردند.

وی افزود: همچنین «دنیا اسکندر زاده» از تهران، «آدرینا قدرتیان» از شهر اهرم و «کیانا حق شناس» از بوشهر به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش دل نوشته کودک و نوجوان معرفی شدند و «سامان آرام بن» از یاسوج نیز مقام شایسته تقدیر را کسب کرد.

یکی از داوران فراخوان‌های کرونایی حوزه هنری استان بوشهر گفت: در بخش نقاشی سطح کیفی آثار به طور کلی در درجه بالایی قرار نداشت و در مواردی کپی برداری از نقاشی های موجود در فضای مجازی بود.

غلامرضا احمدزاده افزود: مواردی نگرش کودک و نوجوان در اثر ارسالی، نشان از تاثیر منفی اخبار بر ذهنیات این سنین دارد.
وی با اشاره به نحوه داوری آثار عنوان کرد: بررسی این آثار بر اساس مواردی همچون طراحی موضوع، اجرا و هماهنگی بین عناصر رنگ، رعایت ریتم اثر، پیام اثر، تمیزی و استفاده از تنوع رنگ ها انجام گرفته است.

دیگر داور فراخوان نقاشی و دل نوشته کودک و نوجوان «کرونا را شکست می دهیم» گفت: آثار از نظر نوع نگاه و زاویه دید متنوع و از حیث سلامت نثر و زبان قابل تامل و در معدودی قابل تحسین بود.

عبدالمحمد انصاری ادامه داد: با بررسی بسیاری از دل نوشته ها می توان به استعداد های نهفته ادبی در سطح جوانان و نوجوانان پی برد که در آینده و با شرایط مفید می توانند شکوفا شوند.

وی عنوان کرد: با خواندن بعضی از این دل نوشته ها که به داستان پهلو می‌زند ما را به آینده ادبی استان و کشور در این حوزه بیشتر امیدوار می کند.

انصاری گفت: این بخش کم و کوچکی از توان ادبی نوجوانان استان و کشور است و انتظار می رود در فراخوان های دیگر میزان مشارکت به خصوص در مدارس چندین برابر شود.

وی با اشاره به نحوه داوری آثار عنوان کرد: بررسی این آثار بر اساس مواردی همچون خلاقیت ادبی، زاویه نگاه بدیع، وسلامت نثر و زبان مورد ارزیابی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)