تشدید نظارت بر روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رونق تولید


تشدید نظارت بر روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رونق تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد تسهیل از تشدید نظارت بر روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رونق تولید خبر داد.

تشدید نظارت بر روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رونق تولیدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حشمت اله عسگری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به لزوم عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل افزود: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها لازم الاجرا می‌باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته مصوبات زیادی داشتیم و بعضا واحد‌های تولیدی برای یک موضوع چندین مرتبه حضور پیدا می‌کردند، یکی از دستورکار‌های ثابت در جلسات نظارت بر نحوه اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: باید در شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و همچنین موضوع کرونا در کنار واحد‌های تولیدی باشیم، در این زمینه علاوه بر تسهیلات رونق تولید، تسهیلات خوبی در موضوع کرونا، تسهیلات تبصره ۱۸ و همچنین اشتغال روستایی با نرخ‌های سود مناسبی ابلاغ شده است.
عسگری افزود: با همراهی و همکاری و با استفاده از ظرفیت‌های موجود زمینه حمایت از واحد‌های تولیدی را فراهم می‌کنیم تا در سال جهش تولید شاهد ارتقا شاخص‌های اقتصادی استان تهران باشیم.

بانک‌ها شرایط تحقق جهش تولید را فراهم کنند
استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شرایط کرونا بر لزوم همراهی بانک‌ها جهت تحقق جهش تولید تاکید کرد.
انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به وظایف ذاتی این ستاد در استان تهران اشاره کرد و افزود: دو وظیفه رفع موانع و مشکلات تولید و همچنین اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولید در قالب‌های مختلف از وظایف مهم ستاد تسهیل است که برای پیشبرد این وظیفه مقرر شد شورای هماهنگی بانک‌های استان بازنگری اساسی در این زمینه داشته باشند تا زمینه تحقق اهداف تعریف شده فراهم شود.
وی به ضرورت مساعدت و همراهی بانک‌ها جهت تحقق جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: طبق بخشنامه بانک مرکزی در راستای حمایت از واحد‌های آسیب دیده از شرایط کرونا مقرر بود ۲۰ درصد مطالبات پرداخت و بقیه تقسیط شود که با دستورالعمل جدید ۷ و نیم درصد معوقات پرداخت و مشکلات واحد‌های تولیدی در این زمینه رفع می‌شود.
استاندار تهران گفت: برخی بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی این بخشنامه را اجرایی کردند و برخی نیز با استناد به تبصره ۱ اشکالات را بر این امر وارد کردند منتها از آنجا که مبنا حمایت از واحد‌های تولیدی می‌باشد نگاه جامع‌تر بانک‌ها به بخشنامه‌ها مطالبه جدی می‌باشد.
وی افزود: امسال علاوه بر تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی با ویروس کرونا و شرایط مترتب بر آن درگیر بودیم، ویروسی که سبب التهابات و تکانه‌های شدید در اقتصاد دنیا شده و به همین نسبت شرایط دشواری را بر کشور ما تحمیل کرده است.
محسنی بندپی به ضرورت تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید اشاره کرد و گفت: همراهی و مشارکت واحد‌ها و بنگاه‌های تولیدی در موضوع کرونا با افزایش ظرفیت تولید واحد‌های تولیدکننده اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی از ۶۰۰ هزار لیتر به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و تغییر خطوط تولید نشان دهنده آمادگی واحد‌های تولیدی بر حسب نیاز‌های کشور است، از این رو باید این همگرایی و تسهیل شرایط در موضوع جهش تولید نیز فراهم شود.

رئیس اتاق اصناف استان تهران
صدا و سیما پخش برنامه‌های اثربخش در فرهنگ سازی کنترل ویروس کرونا را متوقف نکند
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: صدا و سیما با پخش برنامه‌های آگاهی بخش نقش مهمی در کنترل این ویروس ایفا کرد، این برنامه‌های اثربخش متوقف نشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف استان تهران در جلسه بررسی وضعیت بازرسی واحد‌های تولیدی و صنفی در راستای رعایت دستور‌های بهداشتی که به ریاست حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران برگزار شد افزود: عده‌ای از مردم گمان می‌کنند با بازگشایی برخی از واحد‌ها و اماکن ویروس کرونا ضعیف شده و این ویروس را به دست فراموشی سپرده اند.
وی گفت: نمی‌توان اقتصاد را نادیده گرفت و تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنفی ناشی از ویروس کرونا عواقب نگران کننده‌ای خواهد داشت، اما با این شرایط سلامت مردم در اولویت است و مهمترین اقدام این است که پروتکل‌های ستاد کرونا در همه بخش‌ها رعایت شود و هر ضرورتی برای حفظ سلامتی مردم لازم است باید در صنوف جدی گرفته شود و این امر به همکاری همه دستگاه‌های دولتی و بهداشتی نیاز دارد.
رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر نقش مهم صدا و سیما در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا صدا و سیما با پخش برنامه‌های آگاهی بخش نقش مهمی در کنترل این ویروس ایفا کرد، اما اکنون شاهد کاهش برنامه‌های اثربخش سیما در این حوزه هستیم و نیاز به همراهی بیشتر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران
تشدید بازرسی رعایت دستور‌های بهداشتی ستاد کرونا
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: بازرسان دستگاه‌های اتاق اصناف، صمت، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های استان تهران برای تشدید بازرسی واحد‌های تولیدی درباره رعایت دستور‌های بهداشتی ستاد کرونا، به همراهی بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌آیند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، جلسه بررسی بازرسی واحد‌های تولیدی و صنفی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا به ریاست شکراله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و با حضور قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، فرزانه مروستی مدیرکل اجتماعی استانداری، نمایندگان اتاق بازرگانی و شرکت شهرک ها، معاونان سیاسی و انتظامی فرمانداری‌های تهران، ری و شمیرانات، علیرضا قاسمی فرزاد مدیرکل اقتصادی استانداری و نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در محل ساختمان استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران نیاز به همراهی دستگاه‌ها برای تشدید بازرسی از واحد‌های تولیدی و صنفی دارند گفت: در این جلسه مصوب شد هر یک از دستگاه‌های اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، شرکت شهرک‌ها و اداره صمت استان سه نفر نماینده تام الاختیار برای هماهنگی‌های لازم در بازرسی از صنوف و واحد‌های تولیدی به دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی کنند.
وی افزود: هریک از فرمانداری‌های استان تهران نیز مطابق با مصوبات این جلسه، از نیرو‌های شهرستان برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در بخش بازدید و بازرسی‌ها یاری بگیرند.
حسن بیگی در ادامه سخنانش با تاکید براینکه ویروس کرونا همچنان شدت گذشته را دارد و نباید گمان شود این ویروس ضعیف شده عنوان کرد: تیم‌های پزشکی و پرستاری در کشور طی ماه‌های گذشته با ایثار خود توان زیادی را برای بستری و درمان بیماران به کار گرفته اند و همکاری مردم و مسئولان برای کنترل این بیماری باید در کشور همچنان ادامه یابد.
وی گفت: جامعه جهانی نسبت به ویروس کرونا همچنان نگران است و هرچند خوشبختانه تعداد فوتی‌ها در کشور کاهش داشته، اما این ویروس در کشور وجود دارد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد موج دوم بیماری و بازگشت محدودیت‌ها نباشیم.
معاون استاندار تهران افزود: حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری تهران نهایت همراهی را با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کنترل ویروس کرونا دارد.
پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید استان تهران برگزار شد
پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید استان تهران با حضور استاندار تهران، رئیس سازمان صمت، دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید و مدیران عامل بانکها، امروز در محل استانداری برگزار شد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه با اشاره به وظایف ذاتی این ستاد در استان تهران گفت: دو وظیفه رفع موانع و مشکلات تولید و همچنین اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولید در قالب‌های مختلف از وظایف مهم ستاد تسهیل است که برای پیشبرد این وظیفه مقرر شد شورای هماهنگی بانک‌های استان بازنگری اساسی در این زمینه داشته باشند تا زمینه تحقق اهداف تعریف شده فراهم شود.
وی با اشاره به ضرورت مساعدت و همراهی بانک‌ها جهت تحقق جهش تولید افزود: طبق بخشنامه بانک مرکزی در راستای حمایت از واحد‌های آسیب دیده از شرایط کرونا مقرر بود ۲۰ درصد مطالبات پرداخت و بقیه تقسیط شود که با دستورالعمل جدید ۷ و نیم درصد معوقات پرداخت و مشکلات واحد‌های تولیدی در این زمینه رفع می‌شود.
استاندار تهران اضافه کرد: برخی بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی این بخشنامه را اجرایی کردند و برخی نیز با استناد به تبصره ۱ اشکالات را بر این امر وارد کردند منتها از آنجا که مبنا حمایت از واحد‌های تولیدی است نگاه جامع‌تر بانک‌ها به بخشنامه‌ها مطالبه جدی می‌باشد.
محسنی بندپی گفت: امسال علاوه بر تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی با ویروس کرونا و شرایط مترتب بر آن درگیر بودیم، ویروسی که سبب التهابات و تکانه‌های شدید در اقتصاد دنیا شده و به همین نسبت شرایط دشواری را بر کشور ما تحمیل کرده است.
وی با اشاره به ضرورت تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید افزود: همراهی و مشارکت واحد‌ها و بنگاه‌های تولیدی در موضوع کرونا با افزایش ظرفیت تولید واحد‌های تولیدکننده اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی از ۶۰۰ هزار لیتر به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و تغییر خطوط تولید نشان دهنده آمادگی واحد‌های تولیدی بر حسب نیاز‌های کشور است، از اینرو باید این همگرایی و تسهیل شرایط در موضوع جهش تولید نیز فراهم شود.
گفتنی است در این جلسه موضوعات و مسائل مربوط به ۱۵ واحد صنعتی مطرح و مصوبات آن جهت اجرا ابلاغ شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟