بیش از 6 میلیون و صد هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا


بیش از 6 میلیون و صد هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا

شش میلیون و 156 هزار و 914 نفر آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 است و همچنین شمار موارد فوتی ثبت شده کرونا در جهان به 370،918 نفر رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی وورد مترز اینفو (worldometers.info) که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را به صورت لحظه‌ای منتشر و به روز رسانی می‌کند، اعلام کرد: شمار موارد فوتی ثبت شده کرونا در جهان به ۳۷۰،۹۱۸ نفر رسید. شش میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۱۴ نفر هم آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ است. دو میلیون و هفتصد و سی و هفت هزار و سی و نه نفر هم جزء بهبودیافتگان از کرونا هستند.
آخرین آمار مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در جهان
بیش از 6 میلیون و صد هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا
جدول مربوط به مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در جهان
بیش از 6 میلیون و صد هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا
جدیدترین خبر‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و تحولات مربوط به آن به شرح زیر است:
شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان از مرز شش میلیون نفر گذشت.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: آمار احصاشده رویترز نشان می‌دهد شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان روز شنبه از مرز شش میلیون نفر عبور کرد.
این در حالی است که تلفات این بیماری در آمریکای لاتین از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفت.
کشور‌هایی نظیر برزیل، شیلی و مکزیک در حال تقلا برای قطع گسترش این بیماری هستند.
بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۳۶۷ هزار نفر را در جهان گرفته است.
البته شمار واقعی تلفات این بیماری بالاتر از این رقم است، زیرا هم آزمایش کرونا محدود است و هم بسیاری از کشور‌ها فوتی‌های کرونایی خارج از بیمارستان را در شمار تلفات کرونا محسوب نمی‌کنند.
بسیاری از کشور‌ها به رغم افزایش موارد ابتلا به کرونا مدارس و کارگاه‌ها را بعد از چند هفته قرنطینه بی سابقه که در عین قطع گسترش کرونا موجب ضربه به اقتصاد و از دست رفتن میلیون‌ها شغل شد بازگشایی کرده اند.
احتمال از سرگیری تدریجی پرواز‌های بین المللی در مصر
نادر سعد سخنگوی شورای وزیران مصر از بررسی احتمال از سرگیری پرواز‌های بین المللی در نشست آتی شورای وزیران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعد گفت احتمالاً از اوایل ماه جولای پرواز‌های بین المللی با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه کرونا به تدریج از سر گرفته شوند.

افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در مصر
وزارت بهداشت مصر روز شنبه از ثبت ۱۳۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که بیشترین تعداد روزانه مبتلایان از زمان شیوع این ویروس در مصر است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، خالد مجاهد سخنگوی وزارت بهداشت مصر گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۳۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد.
مجاهد افزود: این بیشترین تعداد روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در مصر از زمان شیوع این ویروس در کشور است. وزارت بهداشت مصر روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را ۱۲۸۹ مورد اعلام کرده بود.
خالد مجاهد همچنین از ثبت ۳۴ مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که بیشترین تعداد روزانه قربانیان کرونا در کشور تا به امروز است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور تا روز شنبه به بیست و سه هزار و ۴۴۹ مورد رسیده است و تا به امروز ۵۶۹۳ نفر از مبتلایان بهبود یافتند.
خالد مجاهد همچنین آمار کل قربانیان ویروس کرونا در مصر را ۹۱۳ تن اعلام کرد.
مصر در راستای تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، از ماه مارس گذشته تدابیر پیشگیرانه‌ای را شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها‏، مسابقات ورزشی، کافی شاپ‌ها ومراکز بزرگ تجمعات افراد اتخاذ و مقررات محدود منع رفت و آمد در کشور اعمال کرد.

مکزیک/ ۸۷ هزار و ۵۱۲ مبتلا؛ ۹۷۷۹ فوتی
خبرگزاری رویترز گزارش داد: معاون وزیر بهداشت مکزیک گفت شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور به ۸۷ هزار و ۵۱۲ نفر و شمار تلفات این بیماری در مکزیک به ۹۷۷۹ نفر رسید.

یمن / ثبت ۱۲ مورد مرگ جدید ناشی از کرونا در یمن
مقامات دولت (مستعفی و فراری) یمن شنبه شب از ثبت ۱۲ مورد جدید از مرگ ناشی از ابتلا به کرونا خبر دادند که بالاترین آمار روزانه قربانیان از زمان شیوع این ویروس در یمن در تاریخ ۱۰ آوریل گذشته است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیته عالی ملی مقابله با ویروس کرونا وابسته به دولت (مستعفی و فراری) یمن اعلام کرد در بیست و چهار ساعت گذشته ۲۷ مورد جدید از ابتلا به کرونا نیز در مناطق تحت کنترل آن شناسایی شد.
این کمیته مجموع موارد ابتلا به کرونا را ۳۱۰ مورد و تعداد جان باختگان را ۷۷ تن اعلام کرد. ۱۳ نفر هم تاکنون بهبود یافتند.
این آمار مناطق تحت کنترل جنبش انصار الله را شامل نمی‌شود. این جنبش آمار مبتلایان به کرونا در مناطق تحت کنترل خود تا تاریخ ۱۸ مه را چهار نفر اعلام کرد.

برزیل/ شمار مبتلایان به کرونا در برزیل به ۵۰۰ هزار نفر نزدیک شد
خبرگزاری رویترز گزارش داد: برزیل روز شنبه ۳۳ هزار و ۲۷۴ مورد تازه از ابتلا به بیماری کرونا را ثبت کرد که رقم بی سابقه‌ای است.
به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.
تلفات کرونا در این کشور نیز با ۹۵۶ فوتی تازه در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۸ هزار و ۸۳۴ نفر رسید.

لغو یک هفته‌ای همه پرواز‌های داخلی و خارجی در عراق
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان هواپیمائی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تا هفته اینده هیچ پرواز داخلی، خارجی و حتی استثنائی در فرودگاه‌های عراق انجام نخواهد گرفت. هدف از این تصمیم، بررسی آخرین راهکار دولت عراق برای مقابله با کرونا اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان