مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در زنجان صادر شد


مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان صادر شده است و در روزهای آینده معدن سرب و روی انگوران پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان روز جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: گردشگری معدنی مقوله جدیدی در صنعت گردشگری است و ایجاد این گردشگری در اقتصاد تاثیر به‌سزایی خواهد داشت و باعث افزایش ماندگاری گردشگران در این استان می‌شود.

امیر ارجمند افزود: معدن انگوران جزو معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه های خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی و جواهر است.
ارجمند با بیان اینکه گردشگری معدنی در معدن انگوران زنجان که به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه مطرح است، از طرف وزیر میراث فرهنگی نیز مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: معدن سرب و روی انگوران واحدهای اقامتی را در داخل این مجموعه برای اسکان تورهای گردشگریآماده کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده، شناسایی و بها دادن به معادن به‌ واسطه داشتن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدنکاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.

معدن سرب و روی انگوران در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

فعالیت این معدن به سال ۱۳۰۱ بر می‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟