استاندارسیستان وبلوچستان: پیگیر ارتقاء بخش زرآباد به شهرستان هستیم


استاندارسیستان وبلوچستان: پیگیر ارتقاء بخش زرآباد به شهرستان هستیم

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال گذشته سه بخش دشتیاری، سرباز و تفتان به شهرستان تبدیل شد، گفت: با توجه به اینکه بخش زرآباد بیش از 200 کیلومتر مربع از مرکز شهرستان کنارک فاصله دارد و با این بعد مسافت قطعاً نیازمند استقرار ادارات، دستگاه‌های امنیتی و حاکمیتی مستقل می باشد، بنابراین پیگیر ارتقاء این بخش به شهرستان در سال جاری هستیم.

احمد علی موهبتی در جریان سفر به بخش زرآباد شهرستان کنارک به خبرنگاران گفت: این بخش منطقه ای مستعد اقتصادی با سواحل طولانی و دارای نیروی انسانی سرشار و همچنین استعداد طبیعی فراوان در حوزه آب، خاک و کشاورزی می باشد.

استاندار سیستان وبلوچستان در ادامه به بحث هجوم ملخ های صحرایی اشاره کرد و افزود: در مرحله قبلی ملخ های صحرایی از سمت دریا به سمت استان آمدند، اما اکنون مسیر معکوس از سمت پاکستان به داخل کشور را داریم.

موهبتی بیان داشت: سطح مبارزه با این آفت در استان در حال حاضر به ۱۳۵ هزار رسیده و سیستان و بلوچستان بالاترین حجم مبارزه را در کشور به خود اختصاص داده است که از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق درگیر با ملخ صحرایی همراهی و همیاری مردم با متولیان امر بسیار مهم است و از این همکاری مردم، فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها و همه دستگاههای امدادی و مدیریت بحران با جهاد کشاورزی قدردانی می کنم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟