١4 وقف جدید به ارزش 44 میلیارد ریال در استان سمنان ثبت شد


١4 وقف جدید به ارزش 44 میلیارد ریال در استان سمنان ثبت شد

سمنان- ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: شهروندان نیکوکار استان ١4 وقف به ارزش 44 میلیارد ریال در سال ٩٩ ثبت کردند.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی عصر چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: وقف از نهادهای مقدس اسلام و یکی از سنت‌هایی است که در دین اسلام به‌منظور رفع فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف نهادینه شده است.

وی افزود: همواره و در طول تاریخ کشورمان، مردم مؤمن و خداجو بر اساس نیازهای روز جامعه اقدام به ایجاد موقوفاتی با نیات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۴ مورد وقف جدید به ارزش ریالی بالغ‌بر ۴۴ میلیارد ریال در استان ایجاد شد.

وی عنوان کرد: در شهرستان دامغان تاکنون ۶ مورد وقف جدید با نیت‌های متنوعی از قبیل هزینه‌های روزانه مساجد، ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی، تأمین نیازهای استادان حوزه علمیه، برگزاری مجالس مذهبی و دعا ثبت شد.

تدینی گفت: در اداره اجرایی شهر بسطام نیز ۳ مورد وقف با نیت‌هایی مانند هزینه‌های جاری مساجد، خیرات و مبرات و هزینه تعمیر خانه عالم به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: سهم مردم شهرستان میامی نیز ۲ مورد وقف جدید با نیت تعزیه‌داری و اطعام در روز تاسوعا بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: در ادارات اجرایی شاهرود، گرمسار و سمنان نیز هرکدام یک مورد وقف جدید ایجاد شد که مهمترین نیات این موقوفات اشتغال‌زایی و کارآفرینی، تهیه دارو و جهیزیه نیازمندان، امورات قرآنی و خیرات و مبرات بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ایجاد بیمارستان‌ 100 تختخوابی رضایی دامغان در حال طراحی است