والی کابل از برداشتن محدودیت‌های رفت‌وآمد خبر داد


والی کابل از برداشتن محدودیت‌های رفت‌وآمد خبر داد

والی کابل، اعلام کرد هرچند خطرهای ناشی از گسترش ویروس کرونا بسیار بالا است، اما با این وجود، طرحی از سوی کابینه افغانستان مورد تأیید قرار گرفته که بر اساس آن، برخی از محدودیت‌های رفت‌وآمد،...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، والی کابل، اعلام کرد هرچند خطرهای ناشی از گسترش ویروس کرونا بسیار بالا است، اما با این وجود، طرحی از سوی کابینه افغانستان مورد تأیید قرار گرفته که بر اساس آن، برخی از محدودیت‌های رفت‌وآمد، برداشته می‌شود.

محمدیعقوب حیدری، روز پنج‌شنبه (۱ جوزا)، در یک نشست خبری گفت که فقر، خستگی مردم و رسومات عید، سبب شده تا مردم محدودیت رفت‌وآمد را رعایت نکرده و به بازارها و جاده‌ها سرازیر شوند.

وی افزود: «وقتی از همه پرسیدیم که چرا از خانه بیرون می‌شوید، اکثر مردم دلیل آوردند که برای عید آمادگی می‌گیرند و اصناف هم گفتند که به فروشندگی شان ادامه می‌دهند. متاسف هستیم که در چنین حالت خطرناکی، عده زیادی میان خرید برای عید و سلامتی، خرید را انتخاب کردند. اما با آن هم، برای مدیریت وضعیت، طرحی از سوی کابینه تأیید شده که از این به بعد عملی خواهد شد.»

به گفته‌ حیدری، تمام مغازه‌های مواد خوراکی، نانوایی‌ها، میوه فروشی‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، مؤسسات، تانک‌های تیل و گاز فروشی‌ها، می‌توانند با حالت عادی ولی با رعایت نکات بهداشتی به فعالیت ادامه دهند.

وی افزود، تمام رستوران‌هایی که مشتری ندارند، ولی غذا به خانه‌ها ارسال می‌کنند می‌توانند فعالیت کنند.

حیدری گفت که مغازه‌های وسایل برقی، فلزکاری، موبایل فروشی، ترمیم‌گاه‌ها و گاراژها، از ساعت ۲ تا ۵ بعد از ظهر، مغازه‌ها، مراکز تولید و عرضه‌ مواد تعمیراتی و ساختمانی از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر و اصناف خرد و کوچک از ساعت ۱۲ تا ۵ بعد از ظهر، می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی، فعالیت کنند.

وی تصریح کرد، میوه خشک فروشی‌ها، لباس فروشی‌ها، کفش فروشی‌ها، قرطاسیه فروشی‌ها، عکاسی‌ها و فروشگاه‌های مواد شوینده، از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر، خیاطی‌ها از ساعت ۶ شب تا ۱۲ شب، زرگری ها ۳ روز تاق در هفته از ساعت ۲ تا ۶ بعد از ظهر و عمده فروشی‌ها از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر، می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی به فعالیت ادامه دهند.

والی کابل، گفت که وکلای مدافع، بنجاره فروشی‌ها، سمساری‌ها، آرایشگاه‌ها و سلمانی‌ها از ۲ بعد از ظهر تا ۸ شب و انتیک فروشی‌ها و قالین فروشی‌ها هفته سه روز از ۱۱ قبل از ظهر تا ۵ بعد از ظهر، می‌توانند فعالیت کنند.

به گفته او، رفت‌وآمد خودروهای مسافربری با بیش از ۳ مسافر، ممنوع است و خودروهای باربری نیز از ۹ شب تا ۵ صبح می‌توانند در شهر تردد داشته باشند.

حیدری، گفت که خودورهای تیزرفتاری که شماره آخر آن‌ها جفت باشد، در روزهای جفت و موترهایی که نمبرپلیت آن تاق باشد، در روزهای تاق، می‌توانند در سطح شهر تردد کنند.

وی تأکید کرد که هرچند برخی از محدودیت‌ها برداشته شده، اما وضعیت عادی نیست و ویروس کرونا همه را تهدید می‌کند.

حیدری افزود: «وضعیت عادی نیست، ویروس کرونا در حال گسترش است و هر قدر وضعیت بهتر شود، همان قدر ما هم شرایط را ساده‌تر می‌سازیم، اما اگر مردم مثل حالا بی‌پروایی کنند، شرایط سخت‌تر می‌شود.»

وی همچنین تأکید کرد که در جریان روزهای عید فطر، به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شدیدترین حالت منع رفت‌وآمد در کابل وضع خواهد شد.

حیدری گفت که دید و بازدید، مهمانی، تفریح و فاتحه، در جریان روزهای عید ممنوع است.

گفتنی است که تا کنون، ۸۶۷۶ مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شده که از این میان، تنها ۲۷۶۷ مورد آن، در کابل شناسایی شده است.

انتهای پیام/

والی کابل از برداشتن محدودیت‌های رفت‌وآمد خبر داد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!