شعار مرگ بر اسرائیل در روز جهانی قدس در هرات طنین انداز شد


شعار مرگ بر اسرائیل در روز جهانی قدس در هرات طنین انداز شد

معاون شورای اخوت هرات گفت: همه ساله با فرارسیدن روز قدس، شورای اخوت اسلامی هرات با راه‌اندازی برنامه‌های مختلف مذهبی از این روز تجلیل می‌کند.

«شیخ سعید رضازاده» معاون شورای اخوت اسلامی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: همه ساله با فرارسیدن روز قدس، شورای اخوت اسلامی هرات با راه‌اندازی برنامه‌های مختلف مذهبی از این روز تجلیل می‌کند.

وی اظهار داشت: اما امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا برنامه‌ها با حفظ قوانین بهداشتی و در حال و هوای متفاوتی برگزار شد و روز جمعه قبل از ادای نماز جمعه برنامه راهپیمایی 80 تن از جوانان دوچرخه سوار برگزار شد که با پوشیدن لباس‌های مخصوص با شعارهای روز قدس از مرکز شهر هرات به مقصد روستای جغاره در شهرستان گذره هرات به محل برگزاری نماز جمعه حرکت کردند که در طول مسیر شعارهای ضد اسرائیلی و امریکایی سرداده و نفرت و انزجار خود را نسبت به غاصبین قدس شریف اعلام کردند.

معاون شورای اخوت اسلامی ادامه داد: با برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع جغاره هرات پس از خواندن بیانیه شورای اخوت مبنی بر حمایت از قدس و فلسطینیان و حمایت سراسری کشورهای مسلمان از مردم مظلوم فلسطین، نمازگزاران به صورت یکپارچه نفرت خویش را با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیست بین‌المللی ابراز کردند.

وی تاکید کرد: بحث حمایت از فلسطین مربوط به تمام اقشار جامعه است که باید هر گروهی متناسب با روحیه خود در این امر مهم سهم داشته و حضور یابد.

شعار مرگ بر اسرائیل در روز جهانی قدس در هرات طنین انداز شد

از سوی دیگر نیز «محمد شاه انوری» مربی دوچرخه سواران در هرات بیان داشت: برگزاری مسابقات دوچرخه سواری و راهپیمایی از این طریق تنها عمل به فتوای حضرت امام خمینی ( ره ) بوده که نشان دهیم روز قدس ، روز اسلام است و روز حمایت از مستضعفین جهان و دوچرخه سواران با این کار حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و بیزاری از کفر و ظلم اسرائیلی ها اعلام کردند.

حجت الاسلام روحانی امام جمعه مسجد صادقیه هرات که نماز اخرین جمعه ماه رمضان را در روز جهانی قدس در مسجد جامعه روستای جغاره هرات ادا کرد در خطبه های خود با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت: قدس قبله اول مسلمانان است که سالهاست فلسطینیان با ظلم و استبداد در ان مبارزه میکند و اجازه غصب و تجاوز به این مکان مقدس را به کفار اسرائیلی نمی‌دهند.

وی بیان داشت : فلسطین تنها نیست و برماست تا به گونه واحد از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنیم و حمایت از قدس حمایت از اسلام است و این امر بر هر مرد و زن واجب است.

همه ساله با فرارسیدن روز جهانی قدس ، تمامی ولایات افغانستان برای تجلیل از این روز آماده شده و با برگزاری مراسم های مختلف از این روز تجلیل می‌کنند.

/انتهای پیام/

شعار مرگ بر اسرائیل در روز جهانی قدس در هرات طنین انداز شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی