چند نفر سهام دولتی خریدند + زمان فروش صندوق ETF دارا یکم


مهلت پذیره‌نویسی در صندوق‌های ETF دیگر تمدید نمی‌شود. در این میان بیش از 3 میلیون نفر در پذیره‌نویسی ثبت نام کردند. «عباس معمارنژاد» معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفته است: مهلت پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا ساعت 24 دیشب است و دیگر تمدید نخواهد شد.2 صندوق دیگر در تیر و مرداد عرضه […] نوشته چند نفر سهام دولتی خریدند +...

مهلت پذیره‌نویسی در صندوق‌های ETF دیگر تمدید نمی‌شود. در این میان بیش از ۳ میلیون نفر در پذیره‌نویسی ثبت نام کردند.
«عباس معمارنژاد» معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفته است: مهلت پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا ساعت ۲۴ دیشب است و دیگر تمدید نخواهد شد.۲ صندوق دیگر در تیر و مرداد عرضه خواهد شد و افرادی که تا ساعت ۲۴ امشب نتوانستند ثبت‌نام کنند در دوره‌های بعدی اقدام کنند. بیش از ۳ میلیون نفر تاکنون در این پذیره‌نویسی صندوق واسطه‌گری یکم ثبت‌نام کرده‌اند که فقط یک میلیون نفر از آن‌ها کد بورسی داشته‌اند.

این سهام روز گذشته ۶۵ درصد بازدهی داشت و ارزش هر سهم ۱۰ هزار تومانی آن در بورس ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود. بعد از یک ماه، شرایط معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق در بازار سرمایه امکان‌پذیر است.

زمانبندی که قبلاً برای ارائه سهام داده شده بود بصورت زیر بود

ربیعی با بیان اینکه مرحله اول واگذاری‌ها از طریق صندوق‌های واگذاری قابل معامله در بورس (ETF) بصورت پذیره‌نویسی انجام می‌شود، گفت: پذیره نویسی باقیمانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از یکشنبه ۱۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرحله دوم واگذاری‌ها از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس مربوط به باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس است که از اول تیر ماه آغاز می شود.

عرضه سهام «خودرو، خساپا، فولاد، فملی» در نیمه دوم سال

ربیعی اضافه کرد: مرحله سوم واگذاری ها از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، باقی مانده سهام دولت در شرکت های ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه و ملی مس است که این هم طبق برنامه ریزی انجام شده باید در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ انجام شود.

بخشی از واگذاری هم در قالب هلدینگ‌های تخصصی و بصورت مجزا خواهد بود. اینها برای این است که تمام شرکت‌های غیربورسی را هم بتوانیم ‌تحت عنوان شرکت‌های بورسی واگذار کنیم. برای غیر بورسی ها هم اولویت شرکت‌های سودده است که آنها را در قالب هلدینگ‌های تخصصی یا بصورت مجزا می‌بریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!