ابتلای 13 زندانی در هرات به ویروس کرونا


ابتلای 13 زندانی در هرات به ویروس کرونا

سخنگوی اداره بهداشت هرات از ابتلای 13 زندانی در این ولایت به ویروس کرونا خبر داد.

«محمد رفیق شیرزی» سخنگوی اداره بهداشت هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: پس از بررسی‌های به‌عمل آمده ابتلای 13 تن از زندانیان هرات تایید شد.

وی افزود: نمونه گیری از سوی تیم‌های سیار اداره بهداشت از تمام زندانیان صورت گرفته که در حال حاضر 13 تن از زندانیان مرد به کرونا مبتلا شده اند و 8 تن دیگر نیز مشکوک به این بیماری هستند.

شیرزی ادامه داد: اداره بهداشت هرات تمام تجهیزات و امکانات را برای قرنطینه کردن افراد مبتلا و مشکوک به زندان هرات انتقال داده و یک مرکز نگهداری مخصوص در این زندان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: روند بررسی‌ها از زندان زنان و کودکان نیز صورت گرفته است که در حال حاضر هیچ یک از زندانیان زن و کودکان به این ویروس دچار نشده اند.

شیرزی تاکید کرد: اداره بهداشت هرات با ابراز نگرانی از وضعیت زندانیان و خطر ابتلای زندانیان به کرونا بارها از مسوولان محلی و زندان هرات خواسته است تا برای ایجاد فاصله میان زندانیان و رعایت بهداشت آنها اقدام فوری صورت گیرد.

به گزارش فارس، چندی پیش پس از انتشار ویروس کرونا در افغانستان ریاست جمهوری این کشور دستور داده بود تا شمار زیادی از زندانیان که به دلیل جرایم سبک در زندان‌های هرات بسر می‌برند برای ایجاد فاصله میان آنها در زندان‌ها و مبتلا نشدن به کرونا از زندان‌ها آزاد شوند.

اما با این حال در هرات 13 تن از زندانیان مرد به کرونا مبتلا شده اند و شماری دیگر نیز مشکوک به این بیماری هستند.

انتهای پیام/

ابتلای 13 زندانی در هرات به ویروس کرونا
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب