توزیع آرد رایگان در مناطق محروم روستایی بزمان ایرانشهر


توزیع آرد رایگان در مناطق محروم روستایی بزمان ایرانشهر

زاهدان- ایرنا- امام جمعه بزمان شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آرد رایگان در مناطق محروم روستایی این بخش توزیع شد گفت: مواسات، احساس مسوولیت نسبت به نیازمندان را نهادینه می‌کند.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بااشاره به شناسایی محرومان و آسیب‌دیدگان از شیوع کرونا در این منطقه اظهار داشت: این منطقه بسیار کوچک است و کار شناسایی محرومان زیاد سخت نیست، زیرا اعضای ستاد رزمایش در محل های مختلف زندگی و موضوع شناسایی را خود این عزیزان انجام دادند، در روستاها نیز مردم به صورت قومی زندگی می‌کنند و شناسایی از طریق خود اقوام به خوبی انجام شده این در حالیست که کمیته امداد نیز کار شناسایی را انجام داده و فهرست را تکمیل کرده است.

وی از توزیع ۱۲۰ بسته غذایی در مرحله اول رزمایش خبر داد و گفت: در مرحله اول ۱۲۰ خانواده بی سرپرست شناسایی که سبدهای غذایی میان آنان توزیع شد، همچنین به ۷۰ خانواده بدسرپرست و دانش‌آموزان نیازمند کمک هایی اهدا شده است.

امام جمعه بزمان از حضور گروه های جهادی در منطقه خبر داد و افزود: گروه های جهادی ۷۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌ها توزیع و خادمان آستان امام رضا علیه السلام نیز ۱۵۰ سبد معیشتی به منطقه آورده و توزیع کردند، همچنین ۷۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی میان خانواده‌های مستضعفی که تحت پوشش هیچ جا نبودند اهدا شد.

وی از توزیع مرغ زنده و آرد در بین مردم به ویژه روستاها خبر داد و بیان کرد: یکی دیگر از کمک های قرارگاه رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه، توزیع ۲۶۰ مرغ زنده در بین مردم بود، و همچنین پنج میلیون تومان آرد تهیه و میان محرومان توزیع شد.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: با ۲ نانوایی نیز توافق شد تا در ایام ماه مبارک رمضان به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده نان رایگان تحویل شود.

وی گفت: تعدادی از خیران اطراف بزمان نیز پای کار آمدند و حدود ۶۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده، همچنین در مذاکراتی با نماینده محترم ولی فقیه در استان مقرر شد تعدادی بسته معیشتی به این منطقه ارسال شود.

امام جمعه بزمان افزود: از برخی خیرانی که ارتباط داشتیم دعوت کردیم پای کار بیایند، تعدادی از خیران را نیز افراد مختلف معرفی کردند و آنان هم به این رزمایش ملحق شدند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کمک رسانی به مردم محروم تاکید کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از کار مهم در کنار این رزمایش تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ کمک و احساس مسئولیت در بین مردم است، البته نهادهای مختلف پای کار می آیند که این حرکت خوبی است اما مقطعی و مسکن می باشد و اگر موضوع کمک و احساس مسوولیت در بین خود مردم به فرهنگ تبدیل شود می توان با مدیریت این کار خانواده ها را توانمند کرد تا به لحاظ اشتغال خودکفا شوند و دیگر نیاز به کمک های مقطعی به آنها نباشد.

حجت الاسلام بزمانی گفت: همچنین برگزاری این رزمایش نباید محدود به ماه رمضان باشد زیرا نیازها و محرومیت ها کماکان ادامه دارد.

شهر بزمان مرکز بخش بزمان از توابع شهرستان ایرانشهر در ۱۰۰ کیلومتری ایرانشهر و ۴۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتک زدن وحشتناک دزد توسط صاحب خودرو + عکس پس از بازداشت