فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد ایلام ادامه می‌یابد


فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد ایلام ادامه می‌یابد

ایلام- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: یکی از مهم‎ترین رویکردهای دولت موضوع احیا و بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه اقتصادی کشور است که این مهم امسال در استان با جدیت ادامه خواهد یافت.

یاراله نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برنامه فعال سازی برای ۱۵ واحد صنعتی و پنج واحد معدنی در دستور کار است که بتوانیم این واحدها را به مدار تولید بازگردانیم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید این سازمان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مصداقی و بسیار دقیق به بررسی مسایل و مشکلات واحدهای استان می پردازد و موانع پیش روی آنها را شناسایی و برطرف خواهد کرد.

وی، مشکلات تسهیلاتی، مالیاتی، بیمه ای و تامین اجتماعی، نداشتن سرمایه گذاری، ناآشنایی با بازاریابی را از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی استان عنوان کرد و یادآور شد: در هفته جاری مسایل و مشکلات پنج واحد تولیدی استان بررسی شد و مصوباتی در راستای رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.

نصیری تاکید کرد: شرکت تعاونی ۴۴۹ شفق غرب خوراک دام و طیور و آبزیان، سردخانه ۲۰۰ تنی شرکت پاک گامان ، شرکت صنایع غذایی چوبینه، شرکت دانه طلایی مانشت و شرکت شیر ایلام زاگرس از جمله شرکت هایی بودند که مشکلات آنها بررسی و مصوباتی برای تسهیل فعالیت آنها مصوب شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ابراز امیدواری کرد: که با بررسی دقیق مسایل واحدهای مشکل دار و پیگیری برای رفع آنها این واحدها بتوانند به فعالیت خود تداوم دهند.

نصیری با اشاره به رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت استان گفت: در ۲ سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان در این بخش در استان سرمایه گذاری شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت(۲ سال گذشته) ۶۷ واحد تولیدی ایلام با رفع مشکلات در کارگروه رفع موانع تولید به مدار و چرخه فعالیت بازگشته و احیا شده اند.

وی با بیان اینکه محورهای هفت گانه تحقق جهش تولید ترسیم شده است، یادآور شد: تحقق شعار جهش تولید از طریق فعال سازی واحدهای تعطیل، افزایش ظرفیت تولید، تکمیل طرح‌های در دست اجرا، فعال سازی معادن تعطیل و توسعه صنایع معدنی امکان پذیر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در حوزه معادن و صنایع معدنی افزود: احیا و فعال‌سازی معادن غیرفعال، صدور پروانه بهره برداری معادن برای پنج واحد جدید، اکتشاف و پتانسیل یابی مقدماتی کل استان در قالب پروژه پی جویی و اکتشاف مواد معدنی از جمله اهداف سازمان در سال جاری است.

نصیری با اشاره به ظرفیت های بخش معدن افزود: در حال حاضر از ۷۴ معدن استان ۴۵ معدن فعال است و این سازمان بدنبال احیا و فعال‌سازی معادن غیرفعال و صدور محوزه برای فعالیت های جدید معدنی است.

استان ایلام دارای ۵۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی