ضرر 30 میلیارد تومانی پرسپولیس بابت قرارداد با «امین سیمای کیش»/ پای چه کسی در میان است؟


ضرر 30 میلیارد تومانی پرسپولیس بابت قرارداد با «امین سیمای کیش»/ پای چه کسی در میان است؟
اینکه چرا این فرد که همیشه در بحث اسپانسرینگ و تبلیغات در فوتبال نامش مطرح است به جای اینکه با شرکتی که در آن مسئولیت دارد برای قرارداد همکاری با سرخ‌ها پا پیش نگذاشته و از طریق شرکتی وارد عمل شده که فقط از راه دور عملکرد آن را زیرنظر دارد، بحثی است که شاید ذهن هر شنونده‌ای را به‌خود درگیر کند. ظاهرا وزیر ورزش‌وجوانان به‌شدت روی نام این فرد حساس است و بارها به مدیران سرخابی گوشزد کرده که به هیچ عنوان زیربار قرارداد با شرکتی نروند که رد پای فرد مذکور در آن دیده می‌شود.

انتخاب کارگزار برای پرسپولیسی‌ها به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده بود و آن‌قدر حواشی این انتخاب زیاد شد که به‌نظر می‌آید باز هم سیدمهرداد هاشمی از حضور در هیات‌مدیره سر باز می‌زند و مثل دفعات قبل که هر چیزی به مذاقش خوش نمی‌آمد قهر می‌کرد و چند وقتی در جلسات شرکت نمی‌کرد. این بار هم تصمیم به قهری بگیرد که شاید انتهایش جدایی از جمع سرخ‌ها باشد. البته در این بین برخی حرف‌ها هم مطرح شد و کار به جایی رسید که مشاور رسانه‌ای باشگاه علیه سرپرست موقت موضع گرفت و حکم اخراجش را دریافت کرد. طرح موضوعی که یک اسپانسر آمادگی این را داشت که ۵۰ میلیارد تومان نقد به سرخ‌ها بدهد تا آنها بتوانند از زیرفشار طلبکاران رها شوند و حتی پرونده‌های باز در فیفا را هم مختومه کند اما در نهایت دستور این بود که همکاری با کارگزار قبلی ادامه پیدا کند.

موضوع طلب ۳۰ میلیاردی از ریحان فیلم چه بود؟

در زمانی که ریحان فیلم به عنوان یکی از کاندیدای اسپانسری پرسپولیس با باشگاه مشغول مذاکره بود، رسانه‌ها خبری را منتشر کردند که اگر این قرارداد با این شرکت نهایی شود سرخ‌ها می‌توانند حدود ۳۰میلیارد پول که از بابت قرارداد قبلی از این شرکت طلب دارند را نقد کنند، اما مدیران این شرکت خیلی زود به این خبر واکنش نشان دادند و اعلام کردند که هیچ بدهی به پرسپولیس ندارند و از بیخ‌وبن خبر را تکذیب کردند. اما ماجرا چه بود؟

پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد که ۳۰ میلیارد طلب پرسپولیس از اسپانسر صحت دارد اما نام آن شرکتی که باید ۳۰ میلیارد به سرخ‌ها بدهد ریحان فیلم نیست و درواقع امین سیمای کیش یا همان ۳۰۹۰ شرکتی است که از بابت قرارداد ۷۰ میلیاردی‌اش با سرخ‌ها، هنوز مبلغ ۳۰ میلیارد را پرداخت نکرده‌ است و بهانه‌شان هم جرایمی است که براساس بندهای قرارداد برای سرخ‌ها درنظر گرفته‌اند. این جرایم شامل گفت‌وگوی بازیکنان و کادر فنی با دوربین‌های تلویزیونی و همچنین بر تن نداشتن لباس‌های این شرکت در تمرینات یا کنفرانس‌های خبری است و کار را به جایی رساند که پرسپولیسی‌ها از این شرکت شکایت کردند. با این حال همه چیز به بندهای قرارداد بستگی دارد و بعید نیست قرمزها در این پرونده هم به‌خاطر یک قرارداد بد شکست بخورند!

چه چیزی رسانه‌ها را به اشتباه انداخت؟

اینکه چه موضوعی باعث شده که خبرنگاران و اهالی رسانه شرکت ریحان فیلم را با امین سیمای کیش اشتباه بگیرند و بدهی یک اسپانسر دیگر را به اسپانسری دیگر ربط بدهند شاید برای خیلی‌ها جالب توجه باشد. ظاهرا وجود یک فرد مشترک در این دو شرکت و رد پایش در قراردادهای اسپانسرینگ با باشگاه باعث شده که رسانه‌ها متوجه نباشند که این مبلغ بابت کدام قرارداد به پرسپولیس پرداخت نشده است. البته این فرد که از او به عنوان یکی از مدیران چسبیده به فوتبال نام برده می‌شود، به‌صورت مستقیم در یکی از این شرکت‌ها فعالیت می‌کند و در شرکت دیگر به‌صورت نامحسوس کار خود را دنبال می‌کند و به نوعی با استفاده از این روش خودش را از بطن کار خارج کرده تا کمتر در معرض دید قرار بگیرد!

تاکید وزیر به عدم همکاری با فرد جنجالی

اینکه چرا این فرد که همیشه در بحث اسپانسرینگ و تبلیغات در فوتبال نامش مطرح است به جای اینکه با شرکتی که در آن مسئولیت دارد برای قرارداد همکاری با سرخ‌ها پا پیش نگذاشته و از طریق شرکتی وارد عمل شده که فقط از راه دور عملکرد آن را زیرنظر دارد، بحثی است که شاید ذهن هر شنونده‌ای را به‌خود درگیر کند. ظاهرا وزیر ورزش‌وجوانان به‌شدت روی نام این فرد حساس است و بارها به مدیران سرخابی گوشزد کرده که به هیچ عنوان زیربار قرارداد با شرکتی نروند که رد پای فرد مذکور در آن دیده می‌شود. این فرد که ظاهرا اجازه ورود به ورزشگاه‌های فوتبال را هم ندارد، برای اینکه بتواند با پرسپولیسی‌ها همکاری کند، این بار شرکت دیگری را به مدیران سرخ معرفی کرد اما ظاهرا به گوش وزیر رساندند که باز هم رد پای این آقا در باشگاه پرسپولیس دیده شده و به همین جهت قرارداد جدیدی منعقد نشد!

farhikhtegandaily.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیپ المیرا شریفی مقدم را در کنسرت ببینید!