فرماندار میانه بر اهتمام در اتمام طرح های عمرانی ناتمام تاکید کرد


فرماندار میانه بر اهتمام در اتمام طرح های عمرانی ناتمام تاکید کرد

تبریز- ایرنا - فرماندار ویژه میانه با توجه به آغاز اجرای پروژه های مختلف عمرانی در شهرها و روستاها خواستار نظارت بر روند اجرای پروژه ها و تسریع در اجرای آنها شد و گفت: ادارات باید در جذب اعتبارات سال 98 پیگیر بوده و به اتمام پروژه های ناتمام همت کرده و پروژه های جدید را با توجه به اعتبارات کمیته برنامه ریزی در سال جدید تعریف کنند.

محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس اعطای به موقع تسهیلات از سوی بانک های عامل برای تسریع در روند بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله سال ۹۸ را با توجه به محدودیت فصل کاری خواستار شد.

وی همچنین انجام بموقع تعهدات دولت در انجام پروژه های مشارکتی را سبب جلب رضایت مردم و همکاری و همیاری هر چه بیشتر برای انجام دیگر امور شد.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به مدیریت مطلوب شیوع بیماری کرونا از اقدام شهرستان، از ورود به کنترل بیماری خبر داد و گفت: همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری های اجتماعی و عدم عادی انگاری به توفیق در کنترل و قطع زنجیره بیماری دست خواهیم یافت.

وی رعایت موارد بهداشتی از سوی ادارات را الگویی برای مردم و سبب فرهنگ سازی خواند و از تمامی خیرین، گروههای مردمی، نهادهی حمایتی، عوامل نظامی، انتظامی، بسیج، سپاه و ارتش، رییس دادگستری و دادستانی، امام جمعه، کسبه، اصناف و بازاریان و تولیدکنندگان، ادارات، اعضای شورای تامین و اعضای ستاد پیشگیری از کرونا و در راس آنها مدافعان سلامت برای همیاری و همدلی هر چه بیشتر در امر مدیریت، کنترل و مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.

لزوم آمادگی ادارات و ارائه تمهیدات و امکانات لازم برای شیوع احتمالی بیماری کرونا توام با بیماری آنفولانزا در پاییز

مشایخی با بیان اینکه باید به صورت مستمر برنامه های مصوب در قالب ستاد پیشگیری، مقابله و مبارزه با کرونا به اجرا درآید، بر لزوم آمادگی ادارات و ارائه تمهیدات و امکانات لازم برای پیک احتمالی بیماری کرونا توام با بیماری آنفولانزا در پاییز تاکید کرد.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به نامگذاری سال جدید به جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری با تاکید بر حمایت از تولید و تولیدکنندگان، تاکید کرد: تولیدی هایی که بخشی از خطوط تولیدی و یا تمامی خط تولید خود را به اقلام و تجهیزات بهداشتی و مواد ضدعفونی اختصاص داده اند باید تقویت شوند که خوشبختانه در سطح کشور و شهرستان کمبودی از لحاظ اقلام بهداشتی نداشته بلکه نسبت به صدور برخی اقلام بهداشتی نیز اقدام شده است.

سومین مرحله از رزمایش مومنانه در عید فطر در سایه مشارکت مردم و خیرین شکوهمندانه برگزار می شود

مشایخی به برگزاری رزمایش مومنانه در راستای لبیک گویی به فرمان رهبری برای کمک و یاری به اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: دو مرحله از این رزمایش با توزیع نزدیک به ۶ هزار بسته معیشتی انجام شد و مرحله سوم نیز همزمان با عید سعید فطر در سایه مشارکت و همدلی هرچه بیشتر مردم و خیرین با شکوه هر چه تمام به محوریت سپاه میانه برگزار می شود.

فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه تا کنون کمبودی از لحاظ کالاهای اساسی مردم وجود نداشته است، کنترل قیمت کالاهای اساسی و ضروری از جمله اقلام بهداشتی را مهم برشمرد و افزود: استمرار تولید و رفع مسائل تولیدی ها بویژه در حوزه اقلام بهداشتی و ضدعفونی به اقدام مطلوب در حوزه مقابله و مبارزه با بیماری کرونا منجر می شود.

مشایخی با اشاره به تخریب اراضی طبیعی و ملی در برخی مناطق، مشارکت نیروهای جهادکشاورزی با منابع طبیعی و آبخیزداری را خواستار شد و اضافه کرد: در بحث کنترل ساخت و سازها باید شاهد اقدامات به موقع جهاد کشاورزی و شهرداری و منابع طبیعی باشیم.

فرماندار ویژه میانه همچنین کنترل و نظارت مستمر بر قطع اشجار و قاچاق دام و گندم را خواستار شد و از ادارات مربوطه خواست تا به این موضوع حساسیت مجدانه داشته و به موقع اقدام کنند.

مشایخی بر لزوم توجه جدی مسوولان شهرستان برای برگزاری هرچه باشکوهتر مناسبت های خرداد با رویکرد جدید در فضاهای مجازی و یا فضاهای بزرگ اجتماعی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی به صورت باشکوه و پررونق تر از گذشته تاکید کرد.

فرماندار میانه گفت: با توجه به آسیب دیدن برخی از اصناف در کرونا مانند رستوران ها و تالارها و نظایر آن به ابلاغیه ی دولت در استمهال وامهای آنها اشاره کرد و گفت: برای عودت مبالغ کسر شده از حساب ضامن و یا وام گیرنده مهلت می دهیم که در صورت عمل نشدن این امر از سوی بانکها تا رسیدن حق به حق دار پیگیر موضوع بوده و با اقدام قانونی برخورد خواهد شد .

مشایخی تاکید کرد: تک ضامنه شدن تسهیلات ازدواج باید مد نظر روسای بانک ها قرار گیرد و در حیطه قوانین و ابلاغیه ها عمل کنند.

رضایت و تکریم ارباب رجوع سرلوحه امور در ادارات باشد

فرماندار میانه لزوم پاسخگویی، رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع را مستلزم هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر عنوان کرد و گفت: باید از تشریفات اداری کاسته و مکاتبات زاید را به صفر برسانیم زیرا با توجه به اختیارات داده شده به برخی ادارات نباید شهروندان از جمله سرمایه گذاران درپیچ و خم ادارات و یا در استان برای اخذ مجوز سردرگم باشند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذارای در شهرستان به رغم تاکیدات بسیار از بی توجهی برخی دستگاهها گلایه و بر ورود مجدانه و فعالانه آنها در حمایت هر چه تمام از سرمایه گذاران و آماده کردن بستر لازم تاکید کرد.

مشایخی از آغاز عملیات نیرورسانی خط ۶۳ شهرک صنعتی شماره ۲ میانه با پیگیری های انجام شده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به طول چند کیلومتر شاهد افزایش ظرفیت برق در این منطقه برای رفاه حال هر چه بیشتر سرمایه گذاران خواهیم بود که انتظار می رود از فردا شاهد همکاری دستگاههای شهرستان برای اجرای این پروژه و بهره برداری از آن تا آخر تیرماه سال جاری باشیم.

فرماندار میانه به افتتاح پروژه های گازرسانی در طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: ۹۸ درصد از گازرسانی در کل شهرستان طی سال جاری به اتمام خواهد رسید و برای ۲ درصد باقیمانده نیز که در انتهای شبکه قرار گرفته اند تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا هیچ نقطه ای از شهرستان بدون نعمت گاز نباشد.

مشایخی در پایان از ارائه گزارش عملکرد ادارات در طی سال ۹۸ قدردانی کرد و افزود: با توجه به وضعیت موجود جلسات حساس مانند شورای اداری و کمیته برنامه ریزی و جلسات کارگروهها باید یا در فضای مجازی و یا در فضاهایی بزرگتر با رعایت پروتکل های بهداشتی لازم تشکیل شود.

رییسان ادارات گاز، آموزش و پرورش، شهرداری و راه و شهرسازی هم در این ویدئو کنفرانس گزارش ارائه دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز