47 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد هستند


47 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد هستند

رحیمیان تعداد اعضای کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد را 47 هزار نفر دانست و گفت: 580 هزار جلد کتاب داریم که به ازای هر 100 نفر 81 نسخه کتاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «یاسر رحیمیان» ظهر امروز (27 اردیبهشت) در دیدار اعضای کتابخانه های عمومی استان با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 66 باب کتابخانه در این استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 34 باب شهری و 32 باب روستایی هستند.

سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیشتر روستاهای این استان را دارای کتابخانه دانست و گفت: روستاهایی که حدود هزار و 500 نفر جمعیت داشته باشند و مکانی برای کتابخانه اختصاص دهند، در این روستاها کتابخانه دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های استان از پنجم اسفندماه تاکنون تعطیل هستند، ادامه داد: طبق قانون کتابخانه ها باید به ازای هر 25 هزار نفر جمعیت یک کتابخانه وجود داشته باشد، این در حالی است که در استان ما به ازای این تعداد جمعیت 5/2 کتابخانه وجود دارد.

رحیمیان تعداد اعضای کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد را 47 هزار نفر دانست و گفت: 580 هزار جلد کتاب داریم که به ازای هر 100 نفر، 81 نسخه کتاب وجود دارد.

سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتابخانه های استان به غیر از کتابداری برنامه های فرهنگی و جشنواره هایی را در طول سال برگزار می کند.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی رضوی، پویش کتاب، نقاشی برای کودکان، سوال های چهار گزینه ای، داستانک نویسی و ... را از برنامه های کتابخانه های این استان برشمرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه