متن پیامکی که مبتلایان بدون علامت کرونا دریافت می‌کنند/ منظور از بیمار سرپایی کووید 19 چیست؟


متن پیامکی که مبتلایان بدون علامت کرونا دریافت می‌کنند/ منظور از بیمار سرپایی کووید 19 چیست؟
ارسال یک پیامک برای مبتلایان بدون علامت کرونا باعث نگرانی بسیاری از شهروندان شده است.

منظور از اصطلاح سرپایی برای این بیماران، اشخاص بدون علامت و با حال عمومی مساعد است که بعضا از اطرافیان اشخاص بیمار بوده و به واسطه تست های غربالگری شناسایی می شوند.

به گزارش ایسنا، «شهروند گرامی- دارای کد ملی- نتیجه تست کرونا(کووید ۱۹) شما مثبت می باشد. در طول ۲۴ ساعت آینده پرسنل مرکز بهداشت جهت اقدامات بعدی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا با ماندن در منزل، رعایت توصیه های بهداشتی و خودداری از ترددهای غیرلازم ما را در شکست بیماری کرونا یاری نمایید.»

این پیامکی است که بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ارسال می شود. شاید دیدنش بر صفحه موبایل ترسناک باشد ولی بنا به گفته مسوولان درمانی، قرار نیست بیمار با این پیامک تنها بماند.

دکتر علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در توضیح اصطلاح موارد شناسایی شده جدید مبتلا به کووید ۱۹ با اعلام "وضعیت سرپایی" اظهار‌کرد: منظور از اصطلاح سرپایی برای این بیماران، اشخاص بدون علامت و با حال عمومی مساعد است که بعضا از اطرافیان اشخاص بیمار بوده و به واسطه تست های غربالگری شناسایی می شوند.

او ادامه داد: این بیماران باتوجه به وضعیت مطلوبشان نیاز به بستری در بیمارستان ها ندارند و تنها باید در قرنطینه خانگی، دوره بیماری خود را بگذرانند.

احسان پور گفت: برای این اشخاص بلافاصله بعد از نتایج آزمایشگاهی، پیامکی با مضمون فوق ارسال می شود.

متن پیامکی که مبتلایان بدون علامت کرونا دریافت می‌کنند/ منظور از بیمار سرپایی کووید 19 چیست؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار‌کرد: این بیماران در قرنطینه (Quarantine) خانگی و تحت نظر مراکز بهداشتی و رابطین بهداشت قرار داشته و وضعیت آن ها مرتبا از طریق ارتباط تلفنی کنترل می شود تا در صورت نیاز به مداخله درمانی، سریعا اقدامات لازم برای آن ها انجام شود.

او ادامه داد: این اشخاص از حیث حفظ شرایط قرنطینه خانگی نیز تحت نظر و کنترل خواهند بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان