راه اندازی کارگاه تولید ماسک تنفسی در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری


راه اندازی کارگاه تولید ماسک تنفسی در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری

مرکز تحقیقات نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در راستای مشارکت در تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کوید ۱۹، ضمن اعلام آمادگی، اقداماتی را آغاز کرد.

به گزارش زنان خبر، این مرکز تحقیقاتی با حمایت‌های سعید قاضی مغربی رییس واحد و رامین محمدعلی طهرانی«معاون محترم پژوهش و فناوری واحد» و به پشتوانه اعضاء هیات علمی، کارشناسان و دانش‌آموختگان گروه نساجی، توانسته نسبت به تولید ماسک تنفسی، اقدام کند.

رامین محمدعلی طهرانی«معاون محترم پژوهش و فناوری واحد» اظهار داشت: به پیشنهاد مرکز تحقیقات نساجی، با امکانات موجود در دانشگاه، کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شد.

طهرانی ادامه داد: با انتقال چرخ‌‌های خیاطی و ماشین آلات دوخت از کارگاه نساجی به فضای مناسبی در طبقه سوم ساختمان پژوهش و همچنین تامین پارچه مخصوص و سایر مواد اولیه و ملزومات تولید ماسک، فرایند تولید از اواخر فروردین ماه ۱۳۹۹ با حضور تعدادی از کارکنان خدوم واحد آغاز شد.

وی بیان کرد: پارچه مورد استفاده برای تولید ماسک از نوع پارچه بی‌بافت پنج لایه (اسپان ­باند/ ملت ­بلون) گرید پزشکی از جنس پلی پروپیلن با گرماژ ۲۵ گرم­برمترمربع است.

معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در پایان گفت: مرکز تحقیقات نساجی این واحد دانشگاهی در حال طراحی و ساخت مکانیزم‌‌هایی است که فرایند تولید ماسک را تسریع نموده و کیفیت آن را نیز افزایش دهد.

دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) در ابتدای اتوبان تهران – قم، روبروی حرم مطهر امام خمینی(ره) واقع شده است و دارای ۲۳ هزار دانشجو در ۲۰۷ گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب است.

انتهای متن/*



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیفته