سالانه حدود 800 هزار تن یونجه در ایرانشهر تولید می‌شود


سالانه حدود 800 هزار تن یونجه در ایرانشهر تولید می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سالانه حدود 800 هزار تن یونجه در این شهرستان برداشت می شود که نیمی از این محصول به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

مجید فیاضی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کشاورزان ایرانشهری این روزها در گرمای طاقت فرسای هوا با زبان روزه در حال برداشت محصول یونجه و بسته‌بندی و ارسال آن به سایر نقاط کشور هستند.

وی بیان کرد: بیش‌از سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد و به طور متوسط از هر هکتار در هر چین افزون‌بر ۱۵ تن یونجه برداشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: وجود زمین‌های مرغوب، خاک مناسب و فراوانی آب در این شهرستان سبب شده تا بر کیفیت محصول یونجه منطقه افزوده و همین امر باعث شده تا محصولات برداشتی به استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و کرمان صادر شود.

وی افزود: برداشت محصول یونجه در ایرانشهر در چهار فصل سال صورت می‌گیرد بطوریکه اشتغالزایی خوبی را نیز به وجود آورده و تعداد زیادی از اهالی این منطقه مشغول برداشت و بسته‌بندی یونجه هستند.

فیاضی بیان کرد: شرایط اقلیمی، آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز سبب برداشت ۱۵ تا ۱۷ چین یونجه در طول سال در ایرانشهر شده است.

وی با اشاره به اینکه یونجه ایرانشهر کیفیت خوبی دارد، گفت: پرورش دام سبک و سنگین به دلیل علوفه کافی در این شهرستان رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و ۱۷ هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است بطوریکه در چهار فصل سال می‌توان از زمین های این شهرستان محصولات فصلی و غیرفصلی برداشت کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب