25 میلیون متر مکعب آب در سد رشتخوار ذخیره شد


25 میلیون متر مکعب آب در سد رشتخوار ذخیره شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان این که سد شهید یعقوبی رشتخوار دومین سد بزرگ مخزنی در استان خراسان رضوی است گفت: با توجه به بارندگی‌های مطلوب امسال، تاکنون 25 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است.

محمود اعظمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان، ظرفیت ذخیره سازی آب در سد شهید یعقوبی رشتخوار را ۷۵ میلیون مترمکعب ذکر کرد و افزود: با بارندگی‌های مطلوب امسال و میزان ذخیره آب در پشت سدها، مشکل کمبود آب کشاورزی تا حد زیادی برطرف شده است.

وی ادامه داد: همچنین در پی بارش‌های مطلوب بهاری، پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۰ هزار تن گندم و حدود ۱۵ هزار تن جو از اراضی کشاورزی رشتخوار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: امسال بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار به کشت گندم و سه هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

اعظمی افزایش سطح کاشت محصولات مهم مانند گندم، جو و کلزا با تاکید بر الگوی کشت و افزایش سطح کشت گلخانه‌ها را از جمله برنامه‌های مهم و در دست اقدام این نهاد در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: پرداخت تسهیلات برای خرید اداوت کشاورزی و اجرای کامل طرح بهره‌وری آب و خاک از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

وی به اجرای سطح قابل توجه تسطیح لیزری در این شهرستان و افزایش راندمان آب و عملکردمحصولات کشاورزی اشاره کرد و اجرای این طرح را در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی مهم دانست.
او با اشاره به میزان جذب و توزیع انواع کودهای شیمیایی دربین کشاورزان بیش از سهمیه در نظر گرفته شده ادامه داد: در روزهای آینده نیز با جذب کودهای بهاره نیاز کشاورزان و دغدغه آنان در این مورد برطرف می‌شود.

رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه