بی توجهی به اخطارهای شهرداری | مالک مقصر است


بی توجهی به اخطارهای شهرداری | مالک مقصر است

دیروز خبر ریزش آوار ساختمان مسکونی خیابان کریمخان زند که منجر به فوت بانوی 80 ساله شد، در رسانه های منتشر شد. دقایقی پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه، «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد که علت ریزش گودبرداری ملک مجاور بوده است.شهردار ناحیه 3 در گفت و گو با خبرنگار ما توضیحات تکمیلی از تخلف مالک می دهد.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: حوادث مربوط به ریزش و آوار ساختمان های مسکونی به دلیل گودبرداری ملک های مجاور، در کلان شهر تهران به وفور رخ می دهد که با رعایت اصولی ایمنی توسط مالکان می توان از آنها جلوگیری کرد. در حادثه خیابان کریمخان زند هم که گودبرداری ملک مجاور منجر به آوار ساختمان ۳ طبقه و فوت بانوی ۸۰ ساله شد، نتیجه همین بی دقتی و بی توجهی به اخطارهای شهرداری بوده است.

به گفته شهردار ناحیه ۳ منطقه ۶ ،در جوار ملک تخریب شده، قطعه زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع قرار دارد که برای عملیات ساخت و ساز حدود ۴ متر گود برداری شده است: «پس از گودبرداری مالک باید اصول ایمنی برای جلوگیری از ریزش ملک های مجاور را انجام دهد که در ملک مورد نظر مالک این کار را انجام نداده بود.»
«امیر ابوالفضل غلامی»ادامه داد: «در بازدید هایی که از روند ساخت و ساز ملک داشتیم، به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در ایمن سازی ملک های مجاور، در ۳ مرحله به مالک اخطار دادیم که اسناد و مدارک موجودند و
به نطر ما، متاسفانه بی احتیاطی و بی توجهی مالک از یک سو و سهل انگاری مهندس ناظر از سوی دیگر منجر به این حادثه شده است.»

بی توجهی به اخطارهای شهرداری | مالک مقصر است

کد خبر 507617

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)