اخراج بیش از 2 هزار دام غیرمجاز از مراتع فیروزکوه


اخراج بیش از 2 هزار دام غیرمجاز از مراتع فیروزکوه

تهران_ ایرنا_ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: 2 هزار و 584 دام غیرمجاز از مراتع این شهرستان اخراج شدند.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ عباس قاسمی با اعلام این خبر گفت: ورود دام غیرمجاز و چرای بی رویه به عنوان عوامل مهم در تخریب پوشش گیاهی به شمار می روند که از این رو اقدام حفاظتی مدیریت چرا و کنترل دام راهکاری برای ایجاد تعادل دام و مرتع و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک و تخریب پوشش گیاهی قلمداد می شود.

وی افزود: با هدف حفظ و توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب و ارتقاء اکوسیستم عرصه های طبیعی، تیم های کنترل دام متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی این مراتع مستقر شده و علاوه بر کنترل پروانه چرای بهره برداران، از ورود زود هنگام دام به این مراتع جلوگیری می شود.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه خطاب به دامداران وبهره برداران تاکیدکرد: از ورود زود هنگام دام و خارج از فصل چرا به مراتع ییلاقی این شهرستان خودداری کرده که در غیر این صورت طبق مقررات قانونی با متخلفان برخورد خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه های ملی، از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان فیروزکوه از یدمتصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

قاسمی با بیان اینکه این تصرفات درپلاک های حصاربن، ارجمند، پیرده و علی آباد وشتان واقع شده گفت: این اراضی در راستای اجرای ۴فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع رفع تصرف و تمامی دیوارکشی و فنس کشی ها و مستحدثات ایجادشده برروی این اراضی موردتخریب قرارگرفته است.

وی همچنین خواستار همکاری مردم و طبیعت دوستان در زمینه حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی شد و تصریح کرد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش های مردمی در ارتباط با هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی است.

فیروزکوه در شمال شرقی پایتخت واقع شده که این شهرستان بدلیل آب و هوایی معتدل در فصل بهار و تابستان از مناطق گردشگردی استان تهران محسوب می شود.

همچنین این شهرستان یکی از مراتع ییلاقی عشایر استان تهران محسوب می شود و همه ساله در فصل تابستان تعدادی از دام های عشایری در مراتع این شهرستان چرا می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رستمیان در تپانچه 25 متر فینالیست شد