روند ساخت مصلای فردیس بررسی شد


روند ساخت مصلای فردیس بررسی شد

کرج - ایرنا - امام جمعه فردیس پیشرفت فیزیکی مصلای در حال ساخت این شهر را 40 درصد دانست، افزود: کمبود منابع مالی از جمله دلایل به تعویق افتادن روند ساخت این پروژه بود.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز چهارشنبه در بازدید جمعی از مسوولان از روند ساخت مصلای شهر فردیس افزود: مصلای فردیس در ۲ طبقه که هر طبقه آن ۴ هزار و ۲۵۰ متر ساخته می شود یک طبقه از آن برای فرهنگ سرا، درمانگاه، دفتر امام جمعه و غیره تعبیه شده و طبقه دوم آن شبستان است.

وی با بیان اینکه شبستان مصلای فردیس با ۱۶ ستون جانبی ساخته شده است و داخل آن ستونی ندارد، گفت: ایم مصلا پروژه ای منحصر به فرد در کشور خواهد بود و در طراحی این پروژه سعی شده از معماری اسلامی و ایرانی استفاده شود.

سال گذشته شورای شهر فردیس ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلای فردیس اختصاص دادند و در سال ۹۹ نیز پنج میلیارد تومان بودجه پیش بینی کردند امیدوارم قرارداد با پیمانکار منعقد تا بتوان این بودجه جذب شود.

وی گفت: امیدوارم با حضور و بازدید معاون عمرانی استانداری البرز از این پروژه و برنامه ای که ارائه کردند در سال ۹۹ گام اساسی در سرعت بخشیدن به این پروژه بردارند حداقل فاز اول این مصلای تکمیل شود.

امام جمعه فردیس گفت: در حال حاضر مصلای امام خمینی (ره) فردیس که نماز جمعه در آن اقامه می شود اعیان مصلا به شهرداری فروخته شد و هزینه آن برای مصلای در حال احداث صرف شد.

ایمانی افزود: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان برای مصلای فردیس هزینه شده است حدود پنج سال شورای اسلامی شهر کرج سالانه ۵۰۰ میلیون تومان برای مصلای فردیس مصوب می کرد و میلگرد تحویل می داد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود که هر چه سریعتر مسئولان برای تکمیل این مصلی مساعدت کنند زیرا اگر این پروژه نیمه کاره رها شود فرسوده می شود.

امام جمعه فردیس گفت: با تکمیل و بهره برداری از مصلای فردیس علاوه بر اینکه می توان در آن اقامه نماز جمعه در آن برگزار شود و در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه می توان به عنوان پناهگاه برای مردم باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز پس از بررسی روند پیشرفت فیزیکی مصلای نماز جمعه فردیس گفت: پروژه مصلای فردیس از سال ۹۳ و ۹۴ آغاز شد.

علی درویش پور افزود: این بازدید با هدف بررسی مشکلات مصلای انجام شد و باید برای تکمیل این پروژه کمک تا به روند اجرای این پروژه سرعت بخشیده شود.

وی اظهار داشت: قرار شد هفته آینده در دفتر فنی استانداری البرز نشستی با مشاور پروژه مصلای فردیس برگزار شود که چه میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است .

معاون استاندار البرز گفت: همچنین مکانیزم تامین منابع برای این پروژه پیش بینی شود تا فاز نخست این پروژه به اتمام برسد و متعاقب آن تکمیل و ادامه کار پروژه با کمک خیرین انجام شود.

شهرستان فردیس به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج مرکز استان البرز قرار دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوالات جرات یا حقیقت + 100 سوال بازی جرئت و حقیقت و نحوه انجام این بازی هیجان انگیز