دیوار، فروشنده کبک را در یاسوج به دام قانون انداخت


دیوار، فروشنده کبک را در یاسوج به دام قانون انداخت

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرد متخلف یاسوجی که در سایت دیوار اقدام به انتشار آگهی فروش کبک کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی انتشار آگهی فروش ۲ قطعه کبک کوهی در سایت دیوار(یاسوج) ماموران یگان حفاظت به محض اطلاع از متن آگهی با هوشیاری کامل متخلف را شناسایی کردند.

وی افزود: این متخلف که قصد داشت از طریق سایت دیوار این کبک ها را به فروش برساند قبل از هر اقدامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فضای مجازی به صورت روزانه رصد می شود و درصورت مشاهده با متخلفان جرائم زیست محیطی برخورد قانونی صورت می گیرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان